Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

lsass.exe - Systemfeil (Windows XP)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått et fryktelig irriterende problem

 

Rett etter oppstart av windows så dukker det opp en feilmelding "lsass.exe - Systemfeil" og med teksten " Når et passord blir forsøkt oppdatert, angir denne returverdien at den oppgitte veerdien ikke stemmer med gjeldende passord."

 

Jeg har ikke forandret på noe passord, men kun oppgradert windows. Og denne dukket opp rett etter oppgradering.

 

Det er ikke mulig å få startet i sikker modus. Heller ikke fra "siste sikkert tidspunkt".

Maskinen driver kun og rebooter.

 

Jeg kommer inn i bios.

 

Jeg bruker avast antivirus.

Jeg har ikke tilgang til windows rescue cd nå.

 

Noen forslag til redning??

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok Sasser viruset. Selv om den filen også eksisterer i normale system så er det kjennt at Sasser infiserer denne, så om du plutselig har fått problemer med denne så er det høyst sansynlig t du har blitt infisert. Jeg ville ihvertfall utelukket det før du ser etter andre løsninger.

 

Les disse tre linkene:

http://www.liutilities.com/products/wintas...slibrary/lsass/

http://www.hardware.no/artikler/hva_er_lsass/7599

http://www.symantec.com/security_response/...-050114-1706-99

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

 

Beklageligvis så fungerer ikke "Avira". Det går greit å kjøre Avira, men den finner ikke noe virus.

De andre forslagene hjelper heller ikke så lenge jeg ikke kommer inn på noen programmer.

Det blir nok å prøve å finne den gamle rescue disken.

 

mvh

Lenke til kommentar

Et tips som verserer på nettet er sitert under. Det er litt buldozer-aktig, men kanskje verdt å prøve. ( For å få tilgang på filene i windows-mappen foreslår jeg at du f.eks bruker en BartPE bootable CD).

Han kopierer rett og slett alle filene i Repair-mappen til config-mappen i System32! Men les de siste avsnittene nøye i tilfelle du bir fristet til å forsøke.

 

 

"I had the same problem on my desktop, booting Windows XP. On boot, instead of the logon screen, I got a message box from lsass.exe saying, "When trying to update a password, this return status indicates that the value provided as the current password is not correct." Then the system would restart itself, and re-display the message, over and over.

 

I was eventually able to recover as follows:

 

1. I installed a second bootable drive in the PC and booted into it. Then the first (bad) drive (now labeled D was visible under Windows explorer.

 

2. I copied all "Security" files from D:/Windows/repair into D:/Windows/System32/config .

 

3. The drive would now boot again, but since I originally had a password at login time, all files under "My Documents" came back as "Not accessible" when trying to access them.

 

4. To recover the "Not accessible" files -- all my documents! -- I downloaded and ran PC Inspector File Recovery (free from Download.com) which worked great."

 

 

http://x220.win2ktest.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3292

Lenke til kommentar
Jeg trur du burde prøve en Windows XP Repair Install, med en Slipstreamet Service Pack 3 dvd, så du er sikker på at dvd'en er bootbar, og jeg går ut i fra du har xp sp3 installert på hdd. Hvis du må laste ned en iso/img xp, så er det bare å åpne den i DAEMON Tools Lite (virtuell dvd stasjon), så finner du den der i nLite!

 

 

Takk!

Men såvidt jeg kan finne ut så trenger jeg xp cd'en eller recovery cd'en og den har jeg ikke tilgang til her.

Tenkt kanskje at det lot seg gjøre å laste ned en recovery cd som jeg kunne bruke å boote maskinen med.

 

mvh

ps: God jul ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...