Gå til innhold

Moro med strøm eller mangel på sådan..


Anbefalte innlegg

Var litt traurig i foregårs - strømmen gikk. Først på den ene av kursene inn til kåken, og etter et kvarters tid på samtlige. Jeg var på Rammsteinkonsert (whohoo!), men kona rapporterte mørke og stearinlysstemning. Litt senere ringte også vaktselskapet og spurte om jeg visste at alarmen nå gikk på batteri. Litt krøkkete med bakgrunnsstøy, men det var heldigvis i pausen etter at oppvarmingsbandet hadde gått av scenen.

 

Strømmen kom heldigvis tilbake igjen litt senere. På veien hjem fra konserten så jeg en durende lastebil litt lenger nede i veien, med tykke kabler - en til et jordspyd og tre-fire andre inn i en blokk. Var muligens den som forsynte gata med strøm..

 

 

Men - i går ble det enda morsommere - strømmen gikk poff mens jeg spilte dataspill - har enda ikke testet om pc'en og prosjektøren fungerer som de skal. Det var "Earth Hour" i går, hvor man skulle slukke innelyset mellom sju og åtte, men etter ni bestemte elselskapet seg åpenbart for at det var full pakke.

 

Jaja. Stearinlys og Yatzy. Tok på klær og tok med kameraet en liten tur.

Litt lenger ned i gata, ved lastebilen, var en gjeng karer i full gang med å grave opp langs veien. Om vi ville få strøm tilbake? Joda, de skulle bare krave hull til kabelen de var i gang med å legge, legge den nedi, koble den til og fylle opp, og så skulle vi nok få strøm. Ville nok ta et par timer, men..

Joda - strømmen kom ved halv to-tiden, fire og en halv time senere.

 

Nå har nettopp kona ringt. Strømmen har gått igjen. Tror jeg stikker og henter takeaway på veien hjem, jeg, fra en resturant som har strøm!

 

Ahem. Her er i alle fall noen stemningsbilder fra i går - ISO 3200 og stort sett full blender på 24-70L. Plenty av lys til det. Med motlysblender var det ingen problemer med 24-70L og 5D2 i drivende snøvær. Værtetting, vet dere! :)

 

Så:

post-71211-1261069544_thumb.jpg

Heldigvis ingen late kommunearbeidere her - graving for full guffe..

 

 

post-71211-1261069428_thumb.jpg

Mørke vinduer og lastebil med generator. Hjælper ikke med generator når kabæl'n er dævv!

 

 

 

post-71211-1261069389_thumb.jpg

Godt humør, da. "Havde jeg vidst at du kom, så havde jeg ordnet mit hår!" :)

 

 

post-71211-1261069568_thumb.jpg

Lang lang renne..

 

 

(..)

 

..Men hva kan man da gjøre? Bygge mini-snømann i hagen, vel! :)

post-71211-1261069605_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...