Gå til innhold

Råd angående kjøp av twintip ski


#Kroenkeout

Anbefalte innlegg

Etter noen nybegynner runder med snowboard fant jeg ut at jeg er helt inkompitent til å lære hvordan å stå på det.

Fant ut at jeg satt mer på rompa enn å renne med brettet. Og da mistet jeg litt motivasjonen.

 

Etter å stått litt på ski, og mestret dette mye bedre. har jeg funnet ut at jeg vil gå til anskaffelse av Twintip ski, der det er mest allround jeg vil kjøre. Jeg ønsker å stå i bakkene men også gjøre triks og slikt i park.

 

jeg har funnet en pakke jeg liker veldig godt, men det er et kit som er ganske dyrt for en nybegynner og er usikker på om det er mest laget for park og vil kanskje svikte meg i bakkene.

Rossignol s4 kit og recommended package nede til høyre..

 

Etter litt gransking fant jeg ut at ski, bindinger, staver, hjelm og briller kommer på 9000,- + frakt. i forhold til dette er det noen som vet når butikkene starter salgene på ski?

 

Er 178 ca høy og 80 kilo. skostørrelse alt fra 43-45 spørs hvilket merke på vanlige fritidssko. er usikker på hvilken størrelse jeg trenger da i skoene til skiene.

 

hva mener dere mer erfarne?

 

Er s4 noe for meg? bør jeg se på noen andre?

 

noen ski som er billigere men like bra?

 

binger i forhold til sko, og skostørrelse?

 

hvor lange ski i forhold til høyden min, bindinger i forholdt til vekta?

 

 

takker på forhånd til alle som kan hjelpe :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte nå å skrive en veldig lang post, og svare på alt du spør om.

 

Det er VELDIG dyrt hvis du kjøper en slik pakke til 9000, svært unødvendig hvis du er nybegynner. Skostørrelsen skal man prøve, aldri kjøp støvler på nettet, med mindre du har prøvd eksakt størrelse og modell i butikk.

 

Mitt tips er å dra innom en butikk, og få hjelp. Finn en selger med peiling (ber deg ikke styre unna kjeder, mange kjeder har folk med peiling) og forklar han bruksområdet ditt.

 

Dette SKAL selger spørre om for at han er "godkjent":

* Hva skal du bruke den til

* Hvor mye står du

* Hva er ambisjonene dine

* tidligere erfaringer

 

føttene dine bør også måles opp, det er veldig vanskelig og finne riktig støvel hvis noen bare sier "43-44".

 

Hvis du sender meg en PM med hvor du bor, kan jeg sikkert tipse deg om en butikk med noen flinke ansatte.

 

Spør hvis du lurer på noe!

Lenke til kommentar
Kom deg til nærmeste sportsbutikk, og kjøp et par twin-tips i 3000-kronersklassen. Er ikke så viktig med spesifikasjoner, har du vurdert normale carvingski?

 

 

 

ja skal vurdere å gå ned i 3k klassen. Nei skal ikke kjøpe ren carving ski pga har lyst til å combinere. Vil lære å kjøre baklengs dette vil være problematisk uten twin tip :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...