Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Vi introduserer SannhetsGPT✨(Beta) ×

Sikkerhet i Mailenable

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt opp en epost-server(både pop og smtp)med mailenable som programvare. Dette virker fint. Det som er problemet er at det virker som andre bruker smtp-serveren til å sende epost til hverandre. Det er 2 adresser som går igjen. Hvordan skal man klare å øke sikkerheten på dette? Har huket av for at brukeren må ha passord, men dette er tydligvis ikke nok. Ser ut som en av de har klart å lage en skjult konto som han bruker...

Noen som har erfaring med dette programmet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har satt opp en epost-server(både pop og smtp)med mailenable som programvare. Dette virker fint. Det som er problemet er at det virker som andre bruker smtp-serveren til å sende epost til hverandre. Det er 2 adresser som går igjen. Hvordan skal man klare å øke sikkerheten på dette? Har huket av for at brukeren må ha passord, men dette er tydligvis ikke nok. Ser ut som en av de har klart å lage en skjult konto som han bruker...

Noen som har erfaring med dette programmet?

Du må kun tillate egen IP-er og sende med serveren, du risikerer og bli svartelistet og mail sendt fra din server vil gå rett i søppla hos endel mottagere.

Det er slike som deg spammerne elsker, de som lar SMTP-serveren stå åpen.

Kan du ikke bare bruke din ISP sin server til utgående?

Skrevet

Nå har de 2 som har vært inne og brukt smtp-serveren bare sendt til hverandre, foreløbig.... Jeg har for tiden stengt muligheten for å bruke smtp til jeg har lært meg litt mer om sikkerhet. Er det noen som kan anbefale noe bra litteratur på dette området?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...