Gå til innhold

Hjelp til ny nettside -Objektorientert i Actionscript 3.0?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på å sette opp en ny internettside nå. Siden skal bestå av flash og skal inneholde diverse nyheter.

Tanken er at flash skal lese fra en txt-fil, hvor det er inneholdt en overskrift av en nyhet, deretter selve nyheten. Planen nå er at flash skal lese inn hver nyhet for seg, lagre objekter av disse, og legge de en gitt datastruktur, muligens en linka-liste. Deretter skal alle overskrifter vises på siden slik at folk kan trykke på de, og resten av nyheten kommer opp!

 

Jeg tenker veldig java nå, siden jeg kan dette fra før, men er dette også mulig å la seg gjøre i Actionscript 3.0? Har dere noen andre forslag til måter å gjøre dette på om min tanke ikke vil fungere? Noen som har noe eksempelkode jeg kan bite litt i? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gjort noe lignende selv, men ser ikke hvorfor det ikke skulle være mulig.

 

Du laster enkelt inn .txt fila med flash sin loader klasse, importerer innholdet som datatypen string.

 

Om for eksempel hvert nyhetsobjekt importeres fordelt på for eksempel tre variabler, en for overskrift, en for hovedteksten og en for url til bilde, for eksempel.

Du bruker string klassens split() funksjon til å dele opp string variabelen du får inn fra .txt.

 

Du lager en klasse som består av et tekst felt, som du gir de funksjonene du vil ha, og som får sine tre variabler inn som parameter.

 

Et tekstfelt i flash kan også lese html, som kanskje er en vell så grei måte å formatere tekst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...