Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bytte av håndbrekk vaier?


Speeed

Anbefalte innlegg

har røket håndbrekk vaieren. Dette er på en opel vectra 98.

Noen som har erfaring med bytting av det som vet om det er en jobb en kan gjøre selv eller om det burde gjøres på et verksted?

 

Ønsker gjerne at noen som har gjort det selv svarer. Har egentlig ikke kikka under enda, må få tak i en bukk e kan jobbe på først. Hadde vært flott med noen hadde en liten instrusksjons liste e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan fikset du det, og hvor mye kom det på?

Vell, fant ut at jeg kun hadde røket den bakerste delen av vaieren, som var en del som koste 60 kr sirkus.. så var ikke vanskeligere enn å bytte ut denne med den nye.. men har egentlig ikke fikset problemet enda, for da jeg byttet den, kom det en skikkelig bråkete lyd fra bremsene bak, så er muligens noe anna som må stilles litt på..

Lenke til kommentar
Hvordan fikset du det, og hvor mye kom det på?

Vell, fant ut at jeg kun hadde røket den bakerste delen av vaieren, ..

 

Det er et vanlig problem på Vectra og Astra om du drar brekket på for mye i bakke eller om det er kaldt. Selve wiren og den bakre delen er kun festet sammen i et metall-clips som er heftet i hverandre og klemt sammen om jeg ikke husker helt feil. Clipset kan lett dele seg eller ryke. Men det er jo veldig lett å bytte da, man må bare tenke litt på hvordan man bruker håndbrekket :)

Endret av chris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...