Gå til innhold

[Løst]skal overklokke pcn å trenger litt hjelp med hvor mye:P


Anbefalte innlegg

hei, skal starte me skjermkorte først det er nvidia 9400gt og noen som har erfaring på hvor mye det korte takler?

 

 

Skjermkort NVIDIA GeForce 9400 GT (512 Mb)

 

 

System minne 3072 Mb (PC3200 DDR SDRAM)

 

 

CPU type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2200 MHz (11 x 200) 4200+

 

 

 

Hovedkort Abit AN8 / Fatal1ty AN8 Series

 

 

Hovedkort chipset nVIDIA nForce4, AMD Hammer

 

 

BIOS type Award (04/16/07)

 

 

 

noen som har noen gode forslag? har 2 vifter på cpu og ca 10 vifter i pc så kjøling er ikke noe problem ;)

men skjermkorte har bare orginal vifte så må kansje oppgradere senere i tid ;)

det bilde som pcen er stabil å bare er på er med vifene på min. kommer et bilde senere med bilde av stabiltload me full på viftene ;)

 

 

kom med positive å negative ting ;)

temp_stabil_ingenting.bmp

overklokk_sjekking._normalt.bmp

Endret av jorn89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gpu ligger på 50C nå.

 

Klokk opp med for eks rivatuner, ta 50 opp først så kjører du for eks 3dmark06 og sjekker temp/artifacts/stabilitet.

Er den bra så øk 10 til og sjekk igjen og fortsett sånn dul det blir for varmt/ustabilt så senk til forrige stabile.

Man må bytte kjøler for å komme langt, men det er ikke aktuelt på ditt kort.

Lenke til kommentar
Gpu ligger på 50C nå.

 

Klokk opp med for eks rivatuner, ta 50 opp først så kjører du for eks 3dmark06 og sjekker temp/artifacts/stabilitet.

Er den bra så øk 10 til og sjekk igjen og fortsett sånn dul det blir for varmt/ustabilt så senk til forrige stabile.

Man må bytte kjøler for å komme langt, men det er ikke aktuelt på ditt kort.

 

 

nei det blir litt vanskelig. men dette er bare et midlertidlig kort. blir kansje 9800 senere på nyåret. kjøpte pcn for 500kr med de tingene i:P så er ikke galt!

Lenke til kommentar
skjermkorte har nyeste driveren som det er mulig. kansje derfor:P

 

fikk en score . å tror nokk den dær er litt tynn. men denne pcn blei bygget i 2005 av han som jeg kjøpte den av.

 

 

så hær må det klokking til!

 

hva er målet ditt med klokkingen? du får ikke dratt crysis med det oppsettet om det er det du trakter etter

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
skjermkorte har nyeste driveren som det er mulig. kansje derfor:P

 

fikk en score . å tror nokk den dær er litt tynn. men denne pcn blei bygget i 2005 av han som jeg kjøpte den av.

 

 

så hær må det klokking til!

 

hva er målet ditt med klokkingen? du får ikke dratt crysis med det oppsettet om det er det du trakter etter

 

 

saken er vell bare at jeg har lyst til å få en raskere pc uten å kjøpe nye komponenter enda.. student så har ikke mye penger å rutte med. har sett på youtube at en kar som har klokka cpu fra 2,2ghz -- 3ghz. men hørtes volsomt ut for min del. men hva burde jeg gjøre me volt å slikt i bios? har ikke lyst til å fucke opp pcn min da heller:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...