Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med en bok: Mein Kampf


Anbefalte innlegg

Heisann. skal ha litterært program(særemne for 3 klassinger i norsk hovedmål) og vi har valgt temaet forbudte bøker. Vi har valgt Adolf Hitler's Mein Kampf som den siste boken i rekka vår, men det jeg lurer på er om det er noen som har lest denne boka som kan hjelpe meg med å finne utdrag der det er synlig at han trekker ned jødene som rase. Har googla dette littegranne, men finner ikke noe som passer vår "røde tråd" om undertrykking av rase. Jeg har boka på engelsk, men den er ufattelig hard å lese.

 

Noen som har noen fraser eller avsnitt der han spesifikt undertrykker jødene som rase?

 

Kent:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen fraser eller avsnitt der han spesifikt undertrykker jødene som rase?

 

Kapittel 11 tar for seg den tyske nasjon, og den tyske rase - og tar også opp hvordan den jødiske rasen er tyskland's største problem.

 

If we pass all the causes of the German collapse in review,the ultimate and most decisive remains the failure to recognize the racialproblem and especially the Jewish menace.
Lenke til kommentar

Runesole: Skulle jeg gjerne ha gjort, dersom jeg hadde tid til dette, men da vi skal levere manus i morgen(onsdag) har jeg et lite tidsproblem. Vi har hatt 2 uker på dette og vi har hatt mer å gjøre enn å lese hele mein kampf. Men tusen takk til Sondring!:) Skal lese kapittel 11 etterpå^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...