Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]trenger hjelp på hvilken ruter eg bør kjøpe !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kunne med fordel ha skrevet litt om hvilke behov du har, slik at man på den måten kan gi deg noen råd som treffer litt bedre.

 

På generell basis vil jeg hevde at denne routeren er et finfint kjøp.

 

trenger en ruter som er ganske stabil, klarer og hoste på så og si alle spill.

DD-WRT støtte og 802.11 N trådløstnettverk, den må ha litt god rekkevidde og.

 

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Jeg har den Asus-routeren og det jobbes med å få ny linuxkernel til å fungere mot den og endel andre nyere routere. Dette har ført til noen midlertidige problemer med bl.a. UPNP som gjør at prosessoren skyter opp i 100% etter en stund. Det kommer nok en fiks på dette om ikke så lenge. I mellomtiden kan man forwarde porter som vanlig.

 

Man kan selvsagt også bruke ASUS sin orginale firmware hvor UPNP fungerer fint.

 

Se forøvrig her for en komplett liste over støttede enheter for DD-WRT: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

Vær obs på at noen routere har mange versjoner og da må man ha det i bakhodet om man skal bestille den.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Jeg har den Asus-routeren og det jobbes med å få ny linuxkernel til å fungere mot den og endel andre nyere routere. Dette har ført til noen midlertidige problemer med bl.a. UPNP som gjør at prosessoren skyter opp i 100% etter en stund. Det kommer nok en fiks på dette om ikke så lenge. I mellomtiden kan man forwarde porter som vanlig.

 

Man kan selvsagt også bruke ASUS sin orginale firmware hvor UPNP fungerer fint.

 

Se forøvrig her for en komplett liste over støttede enheter for DD-WRT: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

Vær obs på at noen routere har mange versjoner og da må man ha det i bakhodet om man skal bestille den.

 

men funker denne ruteren bra til f. eks et lan med mange xboxer som trenger upnp for Open NAT ?

kan eg bestille denne ruteren fra norske sider eller må eg utenlandsk ?

Endret av skybertharmp5
Lenke til kommentar

Jeg har også Asus ruteren, og den fungerer fint med PS3 så regner med at xbox også vil fungere fint. Kjører også den nyeste dd-wrt firmwaren med UPNP på og det fungerer fint selv om den som la7dfa sier har prosessoren kjørende på 100% (noe som sikkert ikke er helt heldig i lengden). Vet at det er gjort en del jobb med UPNP nå, og er også sluppet en fix som ordner UPNP hvis du er en litt mer avansert bruker.

 

Jeg kjøpte den fra Amentio, men andre nettbutikker har den også tilgjengelig, så den kan absolutt kjøpes i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg har også Asus ruteren, og den fungerer fint med PS3 så regner med at xbox også vil fungere fint. Kjører også den nyeste dd-wrt firmwaren med UPNP på og det fungerer fint selv om den som la7dfa sier har prosessoren kjørende på 100% (noe som sikkert ikke er helt heldig i lengden). Vet at det er gjort en del jobb med UPNP nå, og er også sluppet en fix som ordner UPNP hvis du er en litt mer avansert bruker.

 

Jeg kjøpte den fra Amentio, men andre nettbutikker har den også tilgjengelig, så den kan absolutt kjøpes i Norge.

 

k takk :D

Lenke til kommentar
Kjører også den nyeste dd-wrt firmwaren med UPNP på og det fungerer fint selv om den som la7dfa sier har prosessoren kjørende på 100% (noe som sikkert ikke er helt heldig i lengden).

Kjekt å høre det er flere som har skaffet seg RT-N16. Denne blir knallgod når man får fikset de siste bugsene på DD-WRT. Jeg kjørte selv en stund med ~100% CPU og merket ikke noe spesielt drawback med høy last.

Ser ut som at DD-WRT-guruene liker routeren meget godt og det største drawbacket er at den ikke har 5GHz for de som ønsker det. Det litt spesielle er at WLAN-chipset i routeren vissnok støtter 5GHz, men det er ikke aktivert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...