Gå til innhold

Nytt P4-system, forslag?


Anbefalte innlegg

Tenkte å bygge en P4-basert maskin.

P4 er ikke mitt område foreløpig, så jeg lurer på hvilket HK og prosessor jeg skal kjøpe, ram-brikkene blir Twinmos m winbound uansett.

Prisklasse blir max 3500,-.

 

Tenkte på BH7 eller Asus P4PE/GL/F/S-ATA.

 

Eller er det bedre satse på 800 Mhz- basert?

 

Her er jeg helt blank, noen som har noen å anbefale?

Overklokking blir nok høyaktuelt. :D

 

Takker for alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør satse på en hovedkort med Springdale brikkesett (i865PE) som støtter 800 FSB.

 

Vanskelig å gi forslag på hovedkort siden vi ikke vet hvilke funksjoner du er ute etter. Siden du skal overklokke er Abit et bra valg. Finn et Abit kort som oppfyller dine krav til funksjonalitet og kjøp TwinMOS m/Winbond.

 

Det er nå mitt forslag... ellers kan du jo lese deg fram på nettet etter andre hovedkort. Det finnes masse reviews av de nye i865PE kortene.

Lenke til kommentar

Kan bare anbefale deet jeg selv bygger:

Abit IC-7 (800Mhz/lyd/sata mm)

Intel P4 2.6@800Mhz

 

Jeg har i tillegg 2*256GeIL 433 CL2 ulta platinum, men minne har du jo valgt alle rede. Husk å sette minne slik at du får utnyttet de doble minne kanalene. (du må ha parvise brikker, 2 eller 4 for å benytte deg av dette)

Lenke til kommentar

Takker for svar. Regner med det blir springdale ja.

Funksjoner er egentlig ikke så viktig, da jeg hverken er avhengig av 1394 eller S-ATA. Det eneste jeg egentlig trenger er en eller 2 LAN-Porter.

Men hva er forskjellen på I865PE og I875P ?

Lenke til kommentar
Takker for svar. Regner med det blir springdale ja.

Funksjoner er egentlig ikke så viktig, da jeg hverken er avhengig av 1394 eller S-ATA. Det eneste jeg egentlig trenger er en eller 2 LAN-Porter.

Men hva er forskjellen på I865PE og I875P ?

 

Den eneste merkbare forskjellen er PAT som du kun finner på i875P brikkesettet. Dette skal gi 2-5 % ytelsesøkning. Om det virkelig gjør utslag har vist seg forskjellig fra kort til kort. Forresten har Asus PAT også på sine i865PE kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...