Gå til innhold

Ta bilde av solformørkelse - risky?


Anbefalte innlegg

brukte de forrige solfm. det var jo en for par tre år siden ( og ikke 50..??)

Forrige fullstendige solformørkelse (køddete ord å skrive) var i 45. Forrige vanlige vi hadde i Norge, var i 99 ja. Men den var jo så pinglete at lyset skifta litt farge, og det ikke var varmt i sola bare.

 

 

Dette er FEIL!! Det var i 1954. :grumpy: Les leksa di - he,he. :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, her i Stavanger er sola dønn lik slik den alltid er om morgenen. Nå er klokka kvart over fem, var ikke peak ca kvart på seks? Hvor blir det av månen, da - har den forsovet seg?

 

Ser helt vanlig ut dette her.... Jaja, jeg er nå tross alt på nattevakt, godt jeg ikke har holdt meg våken i hele natt for ingenting.....

Lenke til kommentar
Forbanna dritt. Har sittet våken helt forgjeves, overskyet som fa*n. :(

 

Du gikk ikke glipp av mye. Det der var ikke mye å se på syns nå jeg.

 

Det var jo ikke særlig som gikk an å se heller gjennom sveisebrillene, det var bare den skyggen som var foran.

Noen satt jo i tv og snakket om hvor "fantastisk" opplevelse det er, og noen reiste verden rundt bare for å se det :roll:

Det fatter jeg ikke, detvar rett og slett ikke noe spesielt. Men hver sin smak..

:shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Hvis du hadde riktige briller/utstyr så kunne du se det veldig bra. Synes det er helt rått jeg. Men nå er det nesten over og så da gadd jeg ikke mer.

 

Fenomener i naturen synes jeg er konge. Ingen ting som slår grafikken der 8)

Lenke til kommentar

Ja her tok det jo helt av :roll: Fa... så overskyat at det luktet mugg... Det hjalp jo heller ikke stort at jeg ikke kunne "se" solen fra der jeg bor. Måtte ha kjørt et lite stykke - det giddet man selvfølgelig ikke når det likevel ikke var forhold. Men det som skuffet mest var jo at lyset nesten ikke ble dempet i det hele tatt! I tillegg knelet webkameraene delvis hos astronomi.no :grumpy:

For vente til 2015, da er det større formørkelse her nordpå. 95% mot 90% nå.

Men skal det ta av, må det være total formørkelse. Det har jeg tro på! Da blir det jo tilnærmet nattsvart ute, og det må jo heve stemningen betraktelig.

Lenke til kommentar

Ganske skuffa jeg også. Var ikke så kult. Sola blei litt liten, og det blei litt lite mørkt. Skulle likt å titte gjennom en sånn kikkert. Det gjorde det ikke bedre at camet mitt ikke greide å ta bilder gjennom brillene heller. Da jeg tok uten, så det ut som vanlig sol.

 

Noe jeg lurer på:

Hvorfor er det så spesielt fali å titte på sola (uten beskyttelse) under SF?

Blei Månen veldig varm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...