larsi555 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Mopeden min starter ikkje, vett ikkje kvifor. det kommer noen stikkflammer ut av eksonen når eg prøver å starte den. det er en suzuki ts50x hva kan være feilen???? Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Mopeden min starter ikkje, vett ikkje kvifor.det kommer noen stikkflammer ut av eksonen når eg prøver å starte den. det er en suzuki ts50x hva kan være feilen???? Har du sjekket pluggen?? Lenke til kommentar
larsi555 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Har du sjekket pluggen?? ja, har og prøv og bytte. men det kommer gnist. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Nå er det lenge siden jeg har skrudd moped, men: En plugg som fungerer når den er ute av toppen, betyr ikke dermed at den fungerer når den er innskrudd. Er det en sprekk i isolatoren med mye smuss inni får man slike problemer. Nå har du tydeligvis prøvd forskjellige plugger, så da er det sikkert ikke den. Siden det glufser ut av potta, får den sikkert bensin. Så da kan jeg ikke forstå annet enn at det er noe med tenningen. Sjekk kondensatoren, ledningskoblinger, coilen og allt annet rundt. Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 Er pluggen våt? Eller svartr oljete?? Lenke til kommentar
larsi555 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 ja, den er svart oljete Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 skal ikke være svart oljete. skal være sjokoladebrun. se her, litt nede på sida kan du sammenligne din plugg med dem på bilde http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...icle&id=119 Lenke til kommentar
larsi555 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 kom ikkje inn på den siden... Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 må sikkert være registret der ja, men legger det opp her for deg 1,2 – For mye bensin og/eller olje 3,4,5 – For kalde plugger, soten kommer av at pluggene ikke blir varme nok til selvrenstemperaturen. Kan også komme av for stor dyse. 6,7,8 – For kald plugg og/eller for stor dyse 9,10,11,12 – Bra farge 13,14,15 – Optimal, har du slik farge har du slik farge har du dyset riktig! 16,17,18 - Kanskje litt for liten dyse, men går. 19,20,21,22,23,24 – For varm og/eller for liten dyse. Dys opp! 25,26,27,28 – For varm plugg og/eller for liten dyse, dette er alt for lyse plugger, dys opp! Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Er det samme type plugg du har byttet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå