Gå til innhold

Ny tlf, vente på X10 eller kjøpe Milestone?


IwwY^^

Anbefalte innlegg

Heisann! Har søkt litt, men fant ikke noe "tilfredsstillende" så prøver meg her :) Håper så mange som mulig har noe hjelp å komme med.

 

I januar skal jeg kjøpe meg ny mobil, og jeg hadde egentlig øynet meg ut Xperia X2. Dette grunnet at jeg skriver en god del sms og er usikker på hvor god løsningen på virtuelt tastatur er. Etter å ha søkt litt mer fant jeg X10 og denne synes jeg virker strålende! Men den har jo ikke qwerty. Er det tregt å skrive med virtuelt tastatur i forhold til Qwerty?

 

har da også lest og sett litt på Droid, eller Milestone som den blir hetende her i Europa. Noen som har synspunkter for/imot denne vs. X10? Er klar over da at milestone har qwerty ;)

 

Er det andre alternativer? Tenker da N900, eller kanskje X2'n gjør jobben?

Og hvordan ligger de i pris? Har ikke sett noen forventet pris på X10 enda...

 

Takker for ALLE svar! Veldig flott med hjelp her :)

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg litt på her, vurderer å kjøpe ny telefon over nyåret og klarer ikke bestemme meg helt anngående Milestone og X10.

Fysisk tastatur er et pluss for milestone, men ut i fra tallene så får X10 litt bedre HW ellers.

Men økt klokkehastighet på CPU må da spille litt inn på batterilevetiden også da, samt at den kommer sikkert til å bruke nåkk av resurser for å kjøre det fancy UIet de leverer med telefonen. Milestone som har en mere clean utgave av Android installert vil jeg sikkert føle meg som hjemme i, men uten å ha testet SE sitt tilleggsgrensesnitt, er det nesten litt vanskelig å bestemme seg :S

Lenke til kommentar
Henger meg litt på her, vurderer å kjøpe ny telefon over nyåret og klarer ikke bestemme meg helt anngående Milestone og X10.

Fysisk tastatur er et pluss for milestone, men ut i fra tallene så får X10 litt bedre HW ellers.

Men økt klokkehastighet på CPU må da spille litt inn på batterilevetiden også da, samt at den kommer sikkert til å bruke nåkk av resurser for å kjøre det fancy UIet de leverer med telefonen. Milestone som har en mere clean utgave av Android installert vil jeg sikkert føle meg som hjemme i, men uten å ha testet SE sitt tilleggsgrensesnitt, er det nesten litt vanskelig å bestemme seg :S

 

I litt samme dilemma som dere! Men etter å ha sett at elkjøp har netttilbud med avslåtte 1000 kroner på HTC HD2 vurderer jeg den, men også litt lyst på milestone. Men frister veldig med julegave til meg selv:)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dere vet om de 3 mobil OSene nevnt så langt. Altså mameo, Windwos Mobile og Android. Med mindre dere har noe helt spesielt som gjør at dere MÅ ha det ene eller det andre, så er Android det eneste riktige valget nå.

 

Mameo (N900) kan dyttes i samme kategori som Palm pre, solid OS (til tross for en del mangler), men stor mangel på applikasjoner. WM (HD2 og X2) er sammen med Symbian, et dinosaur OS. Man finner mye apps til OSet, men det meste er eldgammelt og UIen er deretter. Programvarebutikken er svakere en selv webOS\Mameo. Om WM har en fremtid så ligger den i WM7.

 

 

Og som dere har kommet frem til står det mellom x10 og Milestone. Jeg har gått for milestone. Ryktes at X10 kommer med android 1.6, så om det er tilfellet, så ville jeg definitivt valgt milestone. Hadde vært spennende å se benchmarks av de to telefonene, men til tross for en trolig kraftigere prosessor i X10 så har ikke den en GPU. Men hvordan det blir i praksis er ikke godt å gjette.

 

Med Motorolas store fokus på Android, så vil jeg si at det er mer sannsynlig at de holder telefonene sine oppdatert også. Noe Sony Ericsson stinker på.

 

Vil også si at Milestonen sin sexy multimedia dock og bil dock er en fin bonus.

 

Men om dere har tenkt å vente uansett, så vil vi jo se mer grundige tester av x10 etterhvert.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens! Ja, er virkelig vanskelig å bestemme seg. Virker å bli x10 eller milestone, liker det fysiske tastaturet på milestone! Den er jo også tilgjengelig allerede, men vil avvente noen tester å se hvordan de går mot hverandre. Er vel ett godt kjøp uansett hvilken man velger.

Ser at SE allerede er igang med oppdatering til 2.0, men skjønner ikke helt hvorfor de ikke bare brukte 2.0 med en gang. Ikke spesielt mye erfaring med Motorola heller, hatt mye SE.

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar
Hvor får man tak i Motorola Milestone sa du?

 

Sitter forøvrig å under på akkurat det samme som deg. Har en 2uker gammel Nokia N97 Mini jeg kommer til å selge om prisen på milestone/x10 ikke er mye over 5000.

 

http://www.expansys.no/d.aspx?i=190229

 

circa 3800,- inkludert frakt.. også kommer moms.. så du havner nok på circa 4500,-

 

Jeg har bestilt den, så venter på og få den nå..

Lenke til kommentar
Hvor får man tak i Motorola Milestone sa du?

 

Sitter forøvrig å under på akkurat det samme som deg. Har en 2uker gammel Nokia N97 Mini jeg kommer til å selge om prisen på milestone/x10 ikke er mye over 5000.

 

http://www.expansys.no/d.aspx?i=190229

 

circa 3800,- inkludert frakt.. også kommer moms.. så du havner nok på circa 4500,-

 

Jeg har bestilt den, så venter på og få den nå..

 

Takker!

Hvordan blir det med med de særnorske bokstavene? (ÆØÅ) ?

Lenke til kommentar
Hvor får man tak i Motorola Milestone sa du?

 

Sitter forøvrig å under på akkurat det samme som deg. Har en 2uker gammel Nokia N97 Mini jeg kommer til å selge om prisen på milestone/x10 ikke er mye over 5000.

 

http://www.expansys.no/d.aspx?i=190229

 

circa 3800,- inkludert frakt.. også kommer moms.. så du havner nok på circa 4500,-

 

Jeg har bestilt den, så venter på og få den nå..

 

Takker!

Hvordan blir det med med de særnorske bokstavene? (ÆØÅ) ?

 

Tasteraturet vil ikke ha ÆØÅ.. men du vil få bokstavene frem ved og trykke på FN-tast(eller noe lignende) og A eller O..

Touchtasteraturet vil det være mulig og legge inn norsk tasteratur..

Lenke til kommentar
Hvor får man tak i Motorola Milestone sa du?

 

Sitter forøvrig å under på akkurat det samme som deg. Har en 2uker gammel Nokia N97 Mini jeg kommer til å selge om prisen på milestone/x10 ikke er mye over 5000.

 

http://www.expansys.no/d.aspx?i=190229

 

circa 3800,- inkludert frakt.. også kommer moms.. så du havner nok på circa 4500,-

 

Jeg har bestilt den, så venter på og få den nå..

 

Takker!

Hvordan blir det med med de særnorske bokstavene? (ÆØÅ) ?

 

Tasteraturet vil ikke ha ÆØÅ.. men du vil få bokstavene frem ved og trykke på FN-tast(eller noe lignende) og A eller O..

Touchtasteraturet vil det være mulig og legge inn norsk tasteratur..

 

Akkurat det samme som jeg er vandt med fra N97mini altså.. Men det store problemet er vel nå garanti/reklamasjon..

 

Vel, da gjenstår det bare å få solgt N97'en..

Lenke til kommentar
Hvis mas ser bort fra tastatur og releasedato så er X10 en mye mer attraktiv telefon. Ikke minst utseende. Synes ikke Motorola har vært heldig med design her....Ligner litt på en litt eldre Nokia...

 

Subjektivt selvfølgelig.... :)

 

Ikke helt enig, jeg syntes den ser veldig bra ut.. utrolig tynn til og ha ett QWERTY tasteratur.. Men ja, det er jo som du sier smak og behag.. Men ser ikke helt hva som er så mye mer attraktivt hardware sett med Xperia X10..

Lenke til kommentar

SE har jo snapdragon og bedre kamera. Liker også time og mediascape.

Eneste downsiden med den for min del er at den ikke har fult qwerty tastatur, men kun virtuelt.

Går det fint ann å skrive fort med ett virtuelt tastatur? eller må man sitte og pirke med en penn?

 

EDIT: Ser ut til at det blir en milestone etter litt tenking!

EDIT2:

Har nå bestilt meg Milestone og multimediestasjonen :) Gleder meg :)

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar
SE har jo snapdragon og bedre kamera. Liker også time og mediascape.

Eneste downsiden med den for min del er at den ikke har fult qwerty tastatur, men kun virtuelt.

Går det fint ann å skrive fort med ett virtuelt tastatur? eller må man sitte og pirke med en penn?

 

EDIT: Ser ut til at det blir en milestone etter litt tenking!

EDIT2:

Har nå bestilt meg Milestone og multimediestasjonen :) Gleder meg :)

 

HALLO IWWY!

 

Kameraet i Sonyen kommer til å bli det beste. Tror ikke de helt klarer å få ut så mye klokkehastighet på den modellen. Mest fordi Uiet ser heavy ut, og stjeler mye. Dessuten finner du mye ekstra til å pynte på UI'et med på market place til Motorolaen...beggyner å bli irritert fordi en del applikasjoner bare fungerer på¨motorola no...

 

Med virtuelt tastatur går det som en lek skal eg si deg, når du har vendt deg til det. Har Htc Hero, og qwerty tastaturet er veldig ok. Hadde skjermen vært større hadde det vært mye bedre, og det er jo den på de to modellene. Men, her ligger litt smak og behag, eller konservativ/liberal mot hverandre ;) Liker du det fancy er det ingen problem! Vil påstå at du ligger ikke mye etter med virtuelt qwerty i forhold til fysisk qwerty på mobil!

Lenke til kommentar

Simonfur, UIen på X10 tror jeg bare en stock Android med et theme. Mediascape og timescape derimot, er heavy, men dette er bare to applikasjoner (hvor man visstnok kan velge timescape til å erstatte den vanlige homescreen). Jeg trodde lenge at det VAR homescreen, og misslikte det sterkt. Heldigvis er det ikke tilfellet. Men Milestone er knall. Jeg digger min.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...