Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Skåret i sylinder, igjen

nils12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt gjennom om problemet som har oppstått på min ex moped. Det er en PK 50, 93 modell.

Den tidligere sylinderen var skåret. Jeg kjøpte ett Malossi sylinder sett på MC-Deler i sommer, monterte det riktig. Etter to måneder begynte mopeden å bli treg, litt vanskelig å starte. Jeg undersøkte stempel og sylinder og så de samme skraper på stempelet som på orginalen.

Sylinderen fikk sitt stell, og veivet ble overhalt. Jeg tenkte kanskje veiven var litt slitt, osv. Forgasseren hadde jeg selvsagt skrudd i og den var ikke riktig justeret.

Idag fikk jeg min moped tilbake fra verkstedet, og den gikk veldig bra. Etter 10 minutter kj

øring stoppet mopeden. Det luktet svidd, og jeg kunne ikke starte den. Jeg ringte til verkstedet og de kom til stedet jeg sto på kort tid etter samtalen. Jeg ga beskrivelse om problemet og de tok mopeden med.

Mekanikeren kikket gjennom mopeden og så at stempelet var skåret, igjen.

Jeg er overbevist nå at skåret motorer bør kastes til en gjenvinning stasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oljen blir blandet i bensintanken. Det er ikke mange dråper som skal blandes i tanken. Det er orginal forgasser (jeg vil ikke betale 1500 kr for malossi forgasser nå for øyeblikket). Jeg la merket med at mopeden hadde problemer når jeg kom opp i 40 km/t, og da hadde jeg mye i gå på. Det må tåle meg her,.,,,,,

Skrevet

Er ikke rart at den skjærer seg om du kjører med original forgasser. Har du bytta dyse da? Holder ikke med noen dråper i tanken. Bør være 2,5 % olje i tanken når du kjører med trim. Når stempelflaten blir større så må det mer bensin til ellers går det varmt.

Skrevet

Jo, den dyssen er orgianal. Har ikke byttet den, nei.

Jeg skreiv tidligere at jeg har brukt noen dråper olje ned i bensintanken. Det er ca 8 ml, som er 2 %.

Det sto ikke noe om 2,5 % olje i den dumme manualen.

Takk for svar. Det hørtes fornuftig ut med at dyssen er i feil demminsjon, bør være 17 mm etter som jeg har forstått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...