Gå til innhold

ASUS A7N8X-Deluxe og 3 minne-brikker.


nab

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som har prøvd å installere 3 minnemoduler på dette hovedkortet ? Jeg har 2xTwinmos PC2700 CL2-ram i dag, og har planer om å kjøpe en til.

Vil det ha noen betyding at det da blir forskjellig størrelse på de 2 minne-bankene ? Vil det ha noe å si på ytelsen (O/C) hvis man monterer flere minne-moduler, mener å ha lest noe om dette andre steder, at man bare kunne ha en modul hvis man skulle kjøre PC3200 minne (var det kanskje VIA det gjaldt )?

Har XP1800+ nå, planlegger å oppgradere til XP2500+.

 

Har noen fått feilmelding "Computer failed memory-test, computer now booting from operating system" ?. Denne kommer (bare på høyttaleren) ca. hver 10 gang som maskinen startes. Det kommer ingen feilmeldinger på skjermen, og alt virker som det skal.

 

Mvh.

NAB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dostojevski / zidro : Hvilken BIOS-versjon har dere ? Vet dere om dette er en reell feil eller bare en POST-bug ?

Jeg har oppgradert til versjon 1004 nå, men det er bare et par dager siden så jeg vet ikke om det er blitt bedre.

 

Mvh.

NAB.

Lenke til kommentar

Minne slot 1 og 2 utgjør en minnebank no.1 mens slot 3 utgjør minnebank no.2. Med minnebrikke i alle tre slotene vil dual ram aktiveres automatisk. Dog etter "dårligste" minnebrikke.

 

Tips: Har du 2x256 så kjøp 1x512 som du setter inn i slot 3. Du får da 2x512 MB dual ddr.

 

Får samme feilmelding titt og ofte når det gjelder memorytest, selv om jeg bruker Asus sine godkjente minnebrikker (TwinMos PC 3200 m/winbond) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...