Gå til innhold

14 år vil begynne å trene:P

glhf1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg har ikke dette fra noen kilder nei, jeg bare kommer med spekulasjoner. Jeg har aldri gitt inntrykk av noe annet i innlegget, og det står også i signaturen min at man får passe seg ;P Når det står ulike ting fra ulik forskning kan man jo ikke gjøre annet.

Men jeg vet i alle fall at jeg ikke ville latt mine egne barn trene styrke med vekter før de var minst 14-15 år, avhengig av deres fysikk (fins jo folk som Pijus) men det er altså pga skader. For alt mine foreldre vet kunne jeg ha løftet med verdens dårligste teknikk i både knebøy og markløft med tunge vekter på gymmet og de ville aldri funnet ut av det før jeg måtte til kiropraktor/hadde fått en kronisk ryggskade.

Så det eneste jeg kan gjøre med sikkerhet er å anbefale alle, i alle aldre, å få noen til å se over teknikken sin, og man bør snakke med noen og teste ut litt selv om hvilken treningsmengde som er mest passende.

Skrevet

Vi ungdommer har en tendels til å skade oss på treningen, du vet.. Show off for jenter og kamerater... Der er nok derfor folk under 16 år ikke får trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...