YpsiNine Skrevet 7. desember 2009 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Har fordelen av at jeg bor i Sverige, så prisene er litt annerledes her (som de fleste vet). Har veldig lyst til å kjøpe ny bil, en stasjonsvogn med ~200 hk. Den må ha: Automatgir Bensinmotor Bilen jeg har nå er en Opel Vectra 2006 med 155 hk. Mine kandidater: Audi A4 2.0t ~ 197 hp, 2005 og nyere. BMW 325i ~218 hk, 2005 og nyere. Mercedes Benz C230 ~200 hk, 2005 og nyere. Volvo V50 T5 ~220 hk. Er det noen som har erfaring med disse bilene? Og et annet relevant spørsmål er, hvor mye bidrar firehjulsdrift? Audi har jo Quattro, BMW har X og Volvo har AWD. Har alle disse nevnte bilene bakhjulsdrift i ikke-4WD versjonene? Vet at iallefall M-B har det. Ser at Volvo er ganske mye billigere enn f.eks BMW og Audi, og spesielt i forhold til M-B. Prisgrensen min er ca. 200k svenske (uten at det spiller noen rolle her). Bilen kommer til å bli kjørt ganske mye. Så kilometerstanden er relevant ved evnt. kjøp. Er det noe man bør unngå her? F.eks en 2006 BMW som har gått 150.000 ? Og finnes det andre alternativer jeg bør se på? Subaru? Toyota? Mazda osv? Føler at min Vectra er litt "stor", den er vel på størrelse med BMW 5-serie iallefall (om ikke hakket større). Veldig fornøyd med kjøreegenskapene osv... men mye vil ha mer. -CG Endret 7. desember 2009 av Collapse Generation
Atald Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Bmw og M-B har bakhjulstrekk i ikke 4WD-versjonene, Audi og Volvo har forhjulstrekk.
velkledd Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Har fordelen av at jeg bor i Sverige, så prisene er litt annerledes her (som de fleste vet). Har veldig lyst til å kjøpe ny bil, en stasjonsvogn med ~200 hk. Den må ha: Automatgir Bensinmotor Bilen jeg har nå er en Opel Vectra 2006 med 155 hk. Mine kandidater: Audi A4 2.0t ~ 197 hp, 2005 og nyere. BMW 325i ~218 hk, 2005 og nyere. Mercedes Benz C230 ~200 hk, 2005 og nyere. Volvo V50 T5 ~220 hk. Er det noen som har erfaring med disse bilene? Og et annet relevant spørsmål er, hvor mye bidrar firehjulsdrift? Audi har jo Quattro, BMW har X og Volvo har AWD. Har alle disse nevnte bilene bakhjulsdrift i ikke-4WD versjonene? Vet at iallefall M-B har det. Ser at Volvo er ganske mye billigere enn f.eks BMW og Audi, og spesielt i forhold til M-B. Prisgrensen min er ca. 200k svenske (uten at det spiller noen rolle her). Bilen kommer til å bli kjørt ganske mye. Så kilometerstanden er relevant ved evnt. kjøp. Er det noe man bør unngå her? F.eks en 2006 BMW som har gått 150.000 ? Og finnes det andre alternativer jeg bør se på? Subaru? Toyota? Mazda osv? Føler at min Vectra er litt "stor", den er vel på størrelse med BMW 5-serie iallefall (om ikke hakket større). Veldig fornøyd med kjøreegenskapene osv... men mye vil ha mer. -CG BMW og Mervcedes har bakhjulsdrift. Volvo og Audi har forhjulsdrift. I vårt klima er firehjulsdrift vel verdt den lille ekstra kostnaden synes jeg. Audi Quattro med 2.0T er en fantastisk bil å kjøre og eie. Volvo V50 når ikke helt opp på kvalitetsfølelse i dette selskapet. Hvis du noen gang skal tolle bilen inn til Norge er det lurt å finne en med lav km, dette er det eneste som ikke utløser avgift. Lurt å kjøpe en bil som har en del utstyr også. Lettere å få solgt da.
hkallevik Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Misunner deg den fordelen med at du bor i Sverige! Jeg har tittet litt på Blocket, som du sikkert er kjent med, og har funnet disse bilene som du bør ta en titt på. Selv hadde jeg vert deg ville jeg også vurdert Saab 9-3 wagon Aero med 2,8 V6 Turbo. Bilen har 250 HK. Link til Saab 9-3: http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_3_Aer...m?ca=17&w=3 Link til Volvo V50 T5, AWD. http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V50_T...m?ca=17&w=3
1915 Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Har fordelen av at jeg bor i Sverige, så prisene er litt annerledes her (som de fleste vet). Har veldig lyst til å kjøpe ny bil, en stasjonsvogn med ~200 hk. Den må ha: Automatgir Bensinmotor Bilen jeg har nå er en Opel Vectra 2006 med 155 hk. Mine kandidater: Audi A4 2.0t ~ 197 hp, 2005 og nyere. BMW 325i ~218 hk, 2005 og nyere. Mercedes Benz C230 ~200 hk, 2005 og nyere. Volvo V50 T5 ~220 hk. Er det noen som har erfaring med disse bilene? Og et annet relevant spørsmål er, hvor mye bidrar firehjulsdrift? Audi har jo Quattro, BMW har X og Volvo har AWD. Har alle disse nevnte bilene bakhjulsdrift i ikke-4WD versjonene? Vet at iallefall M-B har det. Ser at Volvo er ganske mye billigere enn f.eks BMW og Audi, og spesielt i forhold til M-B. Prisgrensen min er ca. 200k svenske (uten at det spiller noen rolle her). Bilen kommer til å bli kjørt ganske mye. Så kilometerstanden er relevant ved evnt. kjøp. Er det noe man bør unngå her? F.eks en 2006 BMW som har gått 150.000 ? Og finnes det andre alternativer jeg bør se på? Subaru? Toyota? Mazda osv? Føler at min Vectra er litt "stor", den er vel på størrelse med BMW 5-serie iallefall (om ikke hakket større). Veldig fornøyd med kjøreegenskapene osv... men mye vil ha mer. -CG hvorfor bensiner? diesel er billigere og en saab feks på 220 hk diesel går bra volvo og bmw bensiner sluker bensin.
j_s Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Har fordelen av at jeg bor i Sverige, så prisene er litt annerledes her (som de fleste vet). Har veldig lyst til å kjøpe ny bil, en stasjonsvogn med ~200 hk. Den må ha: Automatgir Bensinmotor Bilen jeg har nå er en Opel Vectra 2006 med 155 hk. Mine kandidater: Audi A4 2.0t ~ 197 hp, 2005 og nyere. BMW 325i ~218 hk, 2005 og nyere. Mercedes Benz C230 ~200 hk, 2005 og nyere. Volvo V50 T5 ~220 hk. Er det noen som har erfaring med disse bilene? Og et annet relevant spørsmål er, hvor mye bidrar firehjulsdrift? Audi har jo Quattro, BMW har X og Volvo har AWD. Har alle disse nevnte bilene bakhjulsdrift i ikke-4WD versjonene? Vet at iallefall M-B har det. Ser at Volvo er ganske mye billigere enn f.eks BMW og Audi, og spesielt i forhold til M-B. Prisgrensen min er ca. 200k svenske (uten at det spiller noen rolle her). Bilen kommer til å bli kjørt ganske mye. Så kilometerstanden er relevant ved evnt. kjøp. Er det noe man bør unngå her? F.eks en 2006 BMW som har gått 150.000 ? Og finnes det andre alternativer jeg bør se på? Subaru? Toyota? Mazda osv? Føler at min Vectra er litt "stor", den er vel på størrelse med BMW 5-serie iallefall (om ikke hakket større). Veldig fornøyd med kjøreegenskapene osv... men mye vil ha mer. -CG hvorfor bensiner? diesel er billigere og en saab feks på 220 hk diesel går bra volvo og bmw bensiner sluker bensin. Det er vel ikke helt rett, mulig det var slik for 20-30 år siden. Audi, BMW, Volvo og MB har omtrent samme forbruk. Jeg ville valgt bensin, diesel støyer veldig og da spesielt Audi.
bjaraas Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Dieselbiler straffes hardere skattemessig enn bensinbiler, noe som gjør at årsavgiften blir grådig høy. Har selv en 9-5 diesel på jobb som koster 8000 i årsavgift mot knappe 2000 dersom den hadde gått på bensin. Så du skal kjøre endel mil per år før dieselbilen betaler seg inn. (gjelder sverige)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå