Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP-pavillion dv5 - tvilsom support og dårlig maskin.....


Anbefalte innlegg

Har en pavilion dv5-1200 som er et halvt år gammel, og som allerde har pådratt seg endel problemer, og brukt opp min tålmodighet.

Den ble levert med Vista, circa 1000 Hp applikasjoner og et dusin 60 dagers-programmer. Ting snegler seg rundt og henger seg villig opp hvis jeg trykker en gang for mye.

Alvoret begynte med at den en dag sloknet på grunn av overoppheting, og etter et par forsøk på restart så kom det opp en melding om feil på disken. Jeg ringte HP-support og de fant ut at jeg måtte bytte harddisk. De sendte meg en ny disk, pluss gjenopprettingsplater. Jeg installerte disken og startet installasjonen fra platene. Et stykke ut i prosessen, så stoppet maskinen på grunn av overoppheting. Den var i allefall veldig varm i øvre venstre hjørne. Jeg ringte support igjen og etter fire forsøk tok noen telefonen. Jeg beskrev problemet og jeg fikk beskjed om å sende maskinen inn.

I går kom den tilbake. Skjemaet som fulgte med sier at verkstedet har byttet harddisken på ny(!) og oppdatert bios.

Javel? Jeg startet opp og maskinen holdt i en time, så svartnet skjermen og sakte men sikkert slo maskinen seg av.

I morgen blir det ny telefon til HP. Dritmaskin.

 

Takk og lov for at jeg også har en gammel HP-Compaq NX6110 med XP SP3, fullstendig blottet for stæsj og jåleri. Den virker og virker og virker og virker og virker.....

 

 

Edit: leif

Endret av t-vs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg kan med andre ord regne med at problemet med overoppheting vil vedvare? Hadde en mistanke om det. Takk for bekreftelsen, kan nok planlegge å pensjonere den maskinen snart. Blir nok ikke flere dv-maskiner her i gården!

Uansett så er det litt pussig av verkstedet å skifte ut harddisken når jeg forklarer at maskinen blir så varm at det slår seg av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ringte support et dagen etter at jeg fikk den tilbake med ny harddisk, men med varmeproblematikken intakt.

Jeg fikk ingen forklaring på hvorfor de kun valgte å bytte harddisk, men jeg satt igjen med et klart inntrykk av at det ikke var første gangen det ble stilt spørsmål rundt verkstedets valg.

 

Support benektet at dv5 har problemer med varme, selv om utallige foruminnlegg handler om akkurat dette. Øker ikke troverdigheten, etter mitt syn.

 

Support trodde heller ikke helt på mine forklaringer, men etter kjøring av en test som gikk i ca.20 minutter, og som ble gjort mens vi pratet på telefon, var cpu oppe i 99 grader og maskinen sloknet før testen var ferdig.

Etter en tenkepause så kom support frem til at det skulle gjøres et unntak, og jeg skulle få sende maskinen inn på nytt! I alle dager...jeg er fornøyd siden jeg får maskinen reparert, forhåpentligvis, men hva blir det gjort unntak fra? For meg virket det som om det var like før jeg hadde måttet begynne å krangle med HP.

Lenke til kommentar

For min del blir det ikke HP neste gang jeg kjøper datamaskin. Ytelsen er bra, og alt av funksjoner funker greit. Men min Pavilion Dv7-eo har veldig irriterende varmeproblemer. Batteriet gikk faktisk ad undas på grunn av det, i sommer. Fikk heldigvis nytt. Ellers kan jeg rapportere at plastikken som fungerer som "gitter" bakpå maskinen der hvor vifte lufter ut har gått nesten helt i stykker. Dette er svært underlig siden maskinen aldri har kommet opp i noen ulykke. Hengslene lager også rare knekkelyder om jeg ikke er svært forsiktig når jeg justerer skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...