Gå til innhold

Tips til festantrekk: Skjorte og jeans


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg vurderer å kjøpe meg noen skikkelige festantrekk, siden hittil har jeg egentlig bare hatt på meg ganske vanlige klær..

 

Tenkte meg å skaffe meg noe som sorte jeans og ei mørkeblå skjorte til å begynne med.. Og kanskje ei dressjakke for å få en casual men stilig businesslook eller noe lignende.

 

Noen som har tips til flere plagg, farger og accessories?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slips er minst like formellt som en blazer, hvertfall om den er brukt riktig. Så om han er for "ung" til å bruke blazer vil jeg si det samme om slips. Men som SLars1 sa, kjøp noen pene v-hals gensere og cardigans. Mørke slimme jeans fra f.eks Acne og noen skjorter med god passform og du er godt i gang.

Lenke til kommentar

Da syns jeg du skal starte med et par gode jeans.

Acne har mange, f.eks. Max Cash.

Gode skjorter til rundt 500 hører jeg at du finner på House of Singles, kan ikke gå god for det selv men en del andre jeg stoler på her sier det.

Busker fra Acne ligger på rundt 1200-1400, så det blir akkurat under 2000 for et antrekk - gitt at du har sko.

 

Edit: Nå var jeg tydeligvis litt treig til å trykke svar, så mine tips er vel allerede nevnt. Som AnewZ sier, H&M har også en del brukbart!

Lenke til kommentar
Glemte selfølgelig å nevne at jeg er 19 ;)

 

"Businesslook" var kanskje dårlig formulert av meg. Tenkte mer i den stilen hos duden til venstre på bildet her:

polo-shirt-with-a-blazer.jpg

 

 

Andre fargevalg eller merkeforslag tas godt imot ;)

 

Kan du si hva du forventer å få for 2000 kr? Hvor mange antrekk :/

 

Som jeg ser for meg så er det 1 bukse og 1 skjorte (blir kanskje litt mer enn 2000 kr).

 

Svart slim fit jeans fra Tiger of Sweden/Acne + Polo slim fit skjorte. Bare en mørkeblå skjorte sammen med sorte jeans kan se litt dumt ut ja. Men å mikse det sammen med f.eks hvite striper så ser fort mye bedre ut. Men hvit skjort + en eller annen mørke farge i striper vil nok se bedre ut (eller en helt hvit skjorte for den del).

Vet at Polo har flere skjorter med striper i slim fit.

 

Handler ikke mye på H&M så kan ikke uttale meg om skjortene dem selger der. Men selv synes jeg slim fit jeans passer beste med slim fit skjorte (eller trang tskjorte hvis du ikke skal bruke skjorte).

 

Personlig syne jeg piquet er noe som skal brukes på sommeren til vanlig bruke. Og ikke til fest. Men det er nå bare meg.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Du får kjøpt 2-3 bukser på salg til under tusenlappen og ihvertfall 3 skjorter for tusenlapp nummer 2. Jeg eier sorte jeans i flere prisklasser, og pris har ingenting å si. Jeg eier skjorter i flere prisklasser og pris har ingenting å si. Hvis jeg var deg ville jeg dratt til det billigste stedet, evt der det var salg, og sett etter ting du likte som passet deg. Bruk mer tid på å finne noe som passer og sitter skikkelig enn det du pleier, dette er noe alle nedprioriterer.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...