Gå til innhold

[Løst]Nytt vannkjølingssett til I7 og 5870. Hvilke deler anbefales?


Anbefalte innlegg

Skal vannkjøle grafikkort, CPU og kanskje chipset.

 

Har: Eheim 1048 pumpe.

Trenger: Radiator, cpu blokk og kanskje vanntank.

 

Kan gjerne bestille fra utlandet, feks sidewinder. Hvor er det billigst og best?

 

Radiator: Har bestemt meg for 1 stk. 3x120 radiator, men er usikker på hvilken som anbefales? Bør kunne fungere bra med støysvake vifter. Er Mist sin bra? Holder det med 1 stk 3x120 radiator? Skal kanskje også monteres i et Corsair obsidian 800d, så den bør passe inn der.

 

Cpu blokk: Tror jeg har bestemt meg for swiftech xt. Er det andre valg som er bedre?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skall dette monteres i Corsair Obsidian 800D ??

 

Kan du isåfall si meg hvilken temp du har inne i kabinettet ??

Har det kabinettet selv, men ikke montert noe mer en noen vifter en så lenge ( venter på noe hardware ). Men er usikker på hvor høy tempen er inne i kabinettet...

 

Viss tempen er for høy kommer jeg å feste radiatoren på høyre side av kabinettet.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Er det ikke en dårlig ide å trekke frisk luft ned i toppen på dette kabinettet da? Luftstrømmen er jo lagt opp slik at den går fra bunn opp og ut av toppen? Hvis du setter radiatoren til å blåse nedover vil du kanskje få luften til å "kollidere"?

Lenke til kommentar
kjøpte du alt på sidewinder? hvor mye kom det på, alt i alt? og hva slags fittings kjøpte du sammen med det? fikk lyst til å kopiere det oppsettet ditt, jeg :)

 

Kjøpte alt på sidewinder ja. Kom på rundt 2600, men det var med an del tileggsgreier, slik som vifter, kjølepasta, klemringer osv. Kjøpte 12 id fittings. Husker ikke merket.

Lenke til kommentar

2600.- Det hva ikke illa. Det jeg bestillte kom på en go del mer =/

 

Sender en ny bestilling på noe idag som ja mangler til hovudkortet og.

Hva usikker på hvordan jeg skulle løse kjølingen på hovudkortet da nipplene på kortet ikke er like størrelse som jeg har på mine slanger, men har løst det nå da =))

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar
2600.- Det hva ikke illa. Det jeg bestillte kom på en go del mer =/

 

Sender en ny bestilling på noe idag som ja mangler til hovudkortet og.

Hva usikker på hvordan jeg skulle løse kjølingen på hovudkortet da nipplene på kortet ikke er like størrelse som jeg har på mine slanger, men har løst det nå da =))

 

 

Iexo.

 

Lurer på det samme selv. Hvordan løste du det?

 

Men tror jeg kommer til å droppe vannkjøling av hovedkortet. Det blir jo nesten ikke varmt (Med Hybrid silent pipe 2). Vil ikke hindre flowen heller med trangere nippler.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513288 hovudkortet.

 

På det er det "feil" størrelse for mine slanger, så jeg tenkte forst bytte hele kjøleløsningen for dette: http://www.ekwaterblocks.com/index.php?mac...nt01returnid=17

som skall komme i starten av januar.

 

Men, for å holde kostnadene lit nede så bestemte jeg meg for at løse det med 2st: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=24670

 

og en liten stump med: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=22667

 

Dette blir brukt sist i "loopen" presis innen vanntanken så jeg tror ikke jeg vill miste mye av "vanntrykket"

 

Men jeg vill tro at jeg sparte ca 180$ på de løsningen ivartfall.

Det blir nog lit "ryddigere" og pga lit mindre slanger til høyre og venstre.

Det er 6st nippler som skall brukes på det hovudkort blokket fra EK.

 

Får se om jeg bytter til EK sin løsning samtidigt som jeg bytter til vannkjøling på gpu'n.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...