Gå til innhold

Vil dette skjermkortet virke?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt 5850, men dette vil jo ta lang tid før jeg får.

 

Og en jeg kjenner kunne låne meg et ca. 5år gammelt skjermkort..

 

På hovedkortet er jo disse "ram plassene" osv. og der du skal plassere skjermkortet, ser nesten ut som en plass du putter rammen i.

 

Si det er 1cm, og etter hakket er det 7cm langt..

 

Så lenge dette gamle skjermkoret har den samme lengden og får plass, er det vel ikke noe bekymringer for ødeleggelse av noen deler? Enten virker det, eller ikke...?

 

Vet ikke navnet på skjermkortet, men kan linke PCen min om nødvendig. Har ennå handlekurven..

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eeehhhh

nai du stikker IKKE GPUen inn i ram slotten

 

om det du derimot referer til er PCI slotten så er det jo noe annet.

 

og jau det virker elelr virker ikke. Om det da ikek er helt sykt og kortslutter alt. men oddsene for det er liten.

 

jeg sa : "det ligner noe på ramslot :p"

 

men takk for hjelp ^^

Lenke til kommentar

Har satt i dette kortet nå.... Men det er en ting som virkelig irriterer meg...

 

Etter ca. 30min eller noe, så freezer hele pcen, inkludert audio osv... kan ikke trykke på noe.. må restarte PC, så funker den normalt igjen..

 

Men dette er VELDIG irriterende... Noen som kan hjelpe... ? :(

Lenke til kommentar
Hvilket skjermkort er det snakk om?

 

GPU-Z gir deg svar :)

 

Ok :)

 

Yay! nå fikk jeg HD 5850 i posten! Rart ass. menmen... er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette her .. for det står "warning"! This graphic card need to be connected to the power supply.. Ok... jeg plasseren skjermkortet på hovedkortet.. og da: Hvor mange skal kobles til strømforsyning? bare en kabel?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Ja, når du har festet skjermkortet til hovedkortet må du koble en slik kabel fra strømforsyningen til skjermkortet:

trio659.jpg

Det kan også hende at du faktisk må koble til 2 stk til skjermkortet (hvis det er 2 kontakter).

 

Ok :) Ser ut til at jeg må bruke en "overgang" kabel som følgte med strømforsyning pakken... kan det stemme? fordi den kabelen du linka, har en annerledes ende.

 

 

EDIT: Har fått det til nå :)

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar
Så lenge dette gamle skjermkoret har den samme lengden og får plass, er det vel ikke noe bekymringer for ødeleggelse av noen deler? Enten virker det, eller ikke...?

Enten virker det eller så virker det ikke, og enten blir noen av delene ødelagt eller så blir de ikke. Det er riktig. Men - her er det 100% sjanse for at det ikke vil virke, og det er høy sjanse for at du ødelegger enten hovedkortet, kontakten, grafikkortet eller noe annet.

 

Sånt noe er en veldig dårlig idé - å stappe inn ting som ikke skal være der - det vil ikke virke, og du risikerer å ødelegge ting. PS/2-pluggen til tastatur og mus er en standard mini-DIN 6-pin. Samme pluggen brukes til andre ting, som strømforsyning til enkelte dippedutter, tv ut til enkelte grafikkort, lyd og annet, men det vil fremdeles være en veldig dårlig idé å sette en strømledning fra en trafo og inn på pc'en, i håp om at du skulle kunne bruke trafoen som mus.

 

Ahem. I gamle dager hadde nettverkskort tre plugger - en standard RJ-45-plugg som vi har i dag, en BNC coax-plugg og en eldre 15-pins AUI-plugg.

 

Lydkort på den tiden hadde ofte en 15-pins plugg - en Game Port, som kunne brukes til både joystick og MIDI-kabler.

 

Skulle plugge inn joysticken min i mørten - en Sidewinder Force Feedback Pro. Så ikke helt bakpå kabinettet, og fant fram til en port som passet. Ahem. Joysticken fungerte dårlig plugget inn i nettverkskortet. Faktisk så dårlig at motoren ikke lenger fungerte da jeg plugget den over i det riktige stedet - joysticken var ødelagt.

 

..Så pass på - "at det passer" er ikke et godt nok kriterie til at man bør prøve å plugge noe inn - i hvert fall hvis man vet at det nok ikke kommer til å fungere.. ;)

Lenke til kommentar
Så lenge dette gamle skjermkoret har den samme lengden og får plass, er det vel ikke noe bekymringer for ødeleggelse av noen deler? Enten virker det, eller ikke...?

Enten virker det eller så virker det ikke, og enten blir noen av delene ødelagt eller så blir de ikke. Det er riktig. Men - her er det 100% sjanse for at det ikke vil virke, og det er høy sjanse for at du ødelegger enten hovedkortet, kontakten, grafikkortet eller noe annet.

 

Sånt noe er en veldig dårlig idé - å stappe inn ting som ikke skal være der - det vil ikke virke, og du risikerer å ødelegge ting. PS/2-pluggen til tastatur og mus er en standard mini-DIN 6-pin. Samme pluggen brukes til andre ting, som strømforsyning til enkelte dippedutter, tv ut til enkelte grafikkort, lyd og annet, men det vil fremdeles være en veldig dårlig idé å sette en strømledning fra en trafo og inn på pc'en, i håp om at du skulle kunne bruke trafoen som mus.

 

Ahem. I gamle dager hadde nettverkskort tre plugger - en standard RJ-45-plugg som vi har i dag, en BNC coax-plugg og en eldre 15-pins AUI-plugg.

 

Lydkort på den tiden hadde ofte en 15-pins plugg - en Game Port, som kunne brukes til både joystick og MIDI-kabler.

 

Skulle plugge inn joysticken min i mørten - en Sidewinder Force Feedback Pro. Så ikke helt bakpå kabinettet, og fant fram til en port som passet. Ahem. Joysticken fungerte dårlig plugget inn i nettverkskortet. Faktisk så dårlig at motoren ikke lenger fungerte da jeg plugget den over i det riktige stedet - joysticken var ødelagt.

 

..Så pass på - "at det passer" er ikke et godt nok kriterie til at man bør prøve å plugge noe inn - i hvert fall hvis man vet at det nok ikke kommer til å fungere.. ;)

 

 

;) Det gamle skjermkortet funka det... og HD 5850 funker enda bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...