Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

d-link dvg-5802s = treigt nett.


Anbefalte innlegg

Fikk denne igår og monterte den. Satte opp med innstillinger, brukernavn og passord fra leverandør. Telenor 8mbit. Men nå er ikke internett brukende lenger. På min maskin var det nessten ikke respons, skulle tro det var moden som var innstallert.

 

Har fra før en d-link dir 655 tror jeg det er og der går det uten problem.

På en liten test av linja kommer den gammle opp i 7000k mens den nye er såvidt oppe i 3000k. Hva er det som må stilles på for att det skal fungere som det skal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk tilkoblingshastigheten din mot sentral ved å logge på ruteren først. Deretter speedtest med kablet forbindelse før speedtest over trådløst. Hva får du da?

 

Hvordan sjekker man mot sentralen da?

Fikk svar fra d-link att mann skulle skru av qos engine en da ha jo ikke noe resultat.

Det er jo bare for att den ikke skal prioritere nettspill trafikk står det. Og den 635 som vi har er jo likt oppseet på den. Med qos etc skrudd på. Fikk 158,xx kb\s med en test nå.

Lenke til kommentar
Det er jo mulig du har fått en defekt router. Du kan prøve å oppgradere firmware i routeren.

Vanligvis kan dette gjøres ved å logge på http://192.168.0.1

 

kjør dmz på en pc speedtest den visst det funker da er det noen instilinger visst det ikke funker kan det vere feil i ruteren prøv og oppgradere firmware, sjekk om qos er aktivert (bør vere deaktivert for og få bedre ytelse på nettverkstesting).

visst ingenting av dette funker kjører du en slegge gjennom dritten og kobler opp den gamle :)

Endret av skybertharmp5
Lenke til kommentar
Jupp kan sjekke etter fw, det hadde jeg ikke tenkt på i fartta. Er jo mer som dmz siden det er bare jeg som bruker nette. Er i ett vanlig bolighus så deles ikke med flere..

 

jaja er jo greit det men visst du kjører dmz da kjører all traffiken direkte til pc uten noe som stopper det (vetsje om qos begrenser det) men regner med at du har den av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...