Jump to content
Sign in to follow this  
Machomannen

http://nortabs.net/ - Norsk tab-side

Recommended Posts

Jeg er klar over at noen mener dette ikke er verdt å lage et eget emne for, men jeg syns faktisk det er såppas viktig. :) Så unnskyld meg.

http://nortabs.net/ er en norsk side for norske tabs. Foreløpig er det ikke så stor aktivetet der, men jeg hadde håpet folk her ville registrere seg og hjelpe til med å lage siden større og bedre. Den er faktisk ganske bra. Dere burde sjekke den ut. Det skal ikke mange medlemmene til for at den fort blir bedre.

Vær så snill å gi det en sjangs! Det skader ikke :D

Jeg har selv akkurat registrert meg og lagt ut et par tabs. Noen julesanger folk kan ha nå i desember =)

Kjempe bra! Håper det kommer mange norske sanger der som ikke finnes på de andre internasjonal tabs-sidene.

Håper jeg og :) Derfor jeg poster et emne om det her. Har allerede kommet noen flere medlemmer. Får håpe det fortsetter sånn.

Jeg har hittil brukt www.chordie.com, hovedsakelig fordi man kan velge instrument og vise grepene deretter. Dessuten er utvalget av norsk musikk der overraskende stor. Skal ta en titt på denne siden da :)

Kordan laste opp Tabs? kommer = Ugyldig filendelse. Gyldige endelser er .gp3, .gp4, .gp5

Du må velge hvilken tab-type du ønsker å laste opp. Jeg antar at du har valgt Guitar Pro, siden du får denne feilmeldingen. Da må du laste opp en fil i Guitar Pro-formatet. Dersom det er f.eks. tekst og akkorder du ønsker å laste opp må du velge Grep i opplastningsmenyen. Da limer du bare inn teksten i feltet som dukker opp etterpå. Er ikke så vanskelig.