Gå til innhold

Oppgradere eller kjøpe ny?


bad__ip

Anbefalte innlegg

Har en 3 år gammel Dell Inspirion 9400 med følgende specs:

 

100 GB 5400 RPM HDD

2 GB DDR2 RAM 667 MHz

Intel T7200 2.00 GHz

GeForce 7900 GS

Full HD 1920 x 1200

 

....

 

Så nå vet jeg ikke om jeg skal kjøpe ny eller oppgradere, har funnet ut at jeg kan kjøpe SSD disk og ny 4 GB ram for total pris av 2500 kr.

 

Tror skjermkortet fortsatt duger, prosessoren er litt treg, men er ikke det sykt vanskelig og bytte?

 

Hva skal jeg gjøre? Noen som har tips?

 

Gamer litt BF2, Entropia (CryEngine2) og TrackMania, ellers ser jeg på filmer og surfer på nett, kanskje fikler litt med Photoshop innimellom...

 

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greier er jo at SSD disken kan jeg ta ut igjen av den gamle og putte inn i den nye! :cool: Og ram koster ikke mer enn 5-600 kr, og det kan jeg klare å sløse bort på noe annet tull uansett :blush:

 

Men ang. Asus'en du linker til så er den HELT RÅ! ALT unntaget en føkkings irriterende ting som drittselskap som Asus driver med! :wallbash: De mekker sammen de heftigste gamer laptopene, men de har jo bare 1366x768 i oppløsning! :realmad: Det er tull, kjøpte min for 3 år siden og fikk den da med 1920x1200 i oppløsning, skal ikke ned igjen fra det ass! :idea:

Lenke til kommentar
Okay, så ikke det om oppløsningen jeg da. :blush:

 

Men her har du en Multicom Kunshan W870 som er helt RÅ!!!!!! :dribble: Og den kjører 1920x1080 oppløsning, 17" skjerm. Ta en titt på den du.

 

Jaaa, takk, akkurat den jeg har tittet på også. Digger den PC'en, skulle bare ønske jeg kunne fått 8 GB ram på den :dribble:

Er ikke nødvendig men kan jo fikse det selv.

 

Det som også gjør den PC'en genial er at den har plass til 2 stk harddisker, så vis jeg oppgraderer pc'en min nå med ram og SSD, så kan jeg kjøpe W870 med 1 stk 7200 RPM 320 GB, og senere putte inn min innkjøpte SSD disk :D

Lenke til kommentar

Joda, det er kjekt å ha en laptop med 2 hard disker. Jeg vet ikke om det er mulig å sette inn 8 GB minne på den Kunshan W870 laptopen, kommer an på hvilket hovedkort de bruker.

Men det er en meget bra laptop. Og som du sier så kan du jo bare kjøpe en SSD disk nå, og så smekke den inn i W870 hvis du kjøper den.

 

Jeg har en Dell XPS M1730. Den har 2 x 200 GB hard disker (7200 rpm), 2 x Geforce 8800M GTX i SLI og 4 GB minne. Kan jo ikke klage på den da, spiller CoD Modern Warfare uten problemer. :thumbup:

Driver også med litt foto redigering, men det har blitt lite av det i det siste da. Det som jeg liker med den er jo 17" skjerm og 1920 x 1200 oppløsningen er det vel.

 

Bakdelen er jo at den er stor og tung, jeg reiser jo litt pga arbeidet, så det blir mye vekt å dra på, men det går bra.

Lenke til kommentar

Jaok, jeg er i militæret nå, en kompis på rommet mitt har AKKURAT lik pc som deg, samme skjermkort etc.

Grom PC, selv om den er ganske stygg etter min mening (Vis du har samme modell som de fortsatt selger på Dell.no)

 

Men tja, har tung PC fra før av, og tror ikke tung PC skal være noe problem med tanke på at jeg skal ha en pc som erstatning for stasjonær!

 

Stor sannsynlighet for at dette er løsningen jeg går for.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken de selger på Dell.no, kjøpte ikke min i Norge. Min XPS M1730 ser ut slik ut. Alt er rødt på min da, men kan skifte farger om jeg vil. Håper linken virker.

 

Jeg synes ikke det er så mye å stusse over det å kjøpe en SSD disk nå og så sette den inn i en Kunshan W870 hvis det er den laptopen du tenker å kjøpe.

 

Jeg har jo alltid hatt tunge bærbare, for meg er det viktigste at de er raske, har godt skjermkort og kan spilles på i tillegg til foto redigering etc.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...