Gå til innhold

Mulig jeg er en IDIOT?


Anbefalte innlegg

Har lest masse om deling, coding osv. men like "klok"

:o

Har lastet ned en film som hadde en eller annen div-x code, lastet ned codec fra div-x og kan se filmen! HURRA :D

Så lurer jeg på, når denne blir brent på en cd, MÅ den "andre" maskinen jeg skal se filmen på ha lastet ned den samme div-x- coden eller er "coden" liksom blitt "lagt inn" på filmen under brenning?

:o :o

 

Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen, er det noen som kan fortelle meg hvilket program som er best for deling av en film??? :(

Eller, kanskje det beste. hvordan jeg skal komprimere filen for å få plass?

 

Har lastet ned Max splitter (t.o.m.) på svensk men får det ikke til!!

 

Har DVD brenner og bruker XP

En Riktig God Dag til ALLE dere som hjelper til med å løse problemer til sånne idioter og grønnskollinger som meg

:woot::woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig dårlig topic. Bytt den !

Sånn, tok litt tid å lese inlegget ditt (skriv ordentlig)

 

Er dette en dvd du skal brenne ??

Det kom ikke fram i inlegget ditt.

 

Hvis det er en vanlig rippet film kan du jo bare bruke dvd brennern din !

Ellers så finner du store menger med program om divx osv på

www.divx-digest.com

Lenke til kommentar
Har lest masse om deling, coding osv. men like "klok"

:o  

Har lastet ned en film som hadde en eller annen div-x code, lastet ned codec fra div-x og kan se filmen! HURRA :D  

Så lurer jeg på, når denne blir brent på en cd, MÅ den "andre" maskinen jeg skal se filmen på ha lastet ned den samme div-x- coden eller er "coden" liksom blitt "lagt inn" på filmen under brenning?

:o  :o  

 

Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen, er det noen som kan fortelle meg hvilket program som er best for deling av en film??? :(  

Eller, kanskje det beste. hvordan jeg skal komprimere filen for å få plass?

 

Har lastet ned Max splitter (t.o.m.) på svensk men får det ikke til!!

 

Har DVD brenner og bruker XP

En Riktig God Dag til ALLE dere som hjelper til med å løse problemer til sånne idioter og grønnskollinger som meg

:woot:  :woot:

 

Ja, hvis de andre maskinene skal kunne spilla av filmen må de ha DivX codecen. Denne skal ikke puttes inn under brenning eller i brenneprogrammet (men du kan legge til installfilen på CDplaten, slik at den som skal se den slipper å laste den ned).

 

For å få filmen inn på en CDplate må du nok komprimere filmen eller prøve å "overbrenne" cd'en - noe jeg ikke kan gi noe godt svar på.

Lenke til kommentar
Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen..

Kan du finne ut hvor mange MB den filmen er? 745 byte sier meg liksom ikke så mye.. ;)

 

Er det en avi-fil eller mpg? Hvorfor kan du ikke bare brenne denne filmen, inkludert 5-6 andre filmer og alle nødvendige kodeker, på en DVD-plate?

Lenke til kommentar

den andre maskinen trenger codeken.

et bra(?) klipp/lim program er det gode gamle klipp&lim(det heter faktisk det) på DOS.

kan du en del dos er dette ganske effektivt, men du må selvsagt "lime" det sammen etter å ha lagt det inn på den andre maskinen. :wink:

Lenke til kommentar
Så lurer jeg på, når denne blir brent på en cd, MÅ den "andre" maskinen jeg skal se filmen på ha lastet ned den samme div-x- coden eller er "coden" liksom blitt "lagt inn" på filmen under brenning?

Dersom maskinen ikke har en kodek som kan dekomprimere filmen (DivX-støtte følger ikke med Windows), må du følge samme prosedyre som sist med å laste ned og installere en. For DivX og XviD anbefaler jeg ffdshow.

 

Har en film "Die Hard 3" --745 byte, men får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen,

Mener du her at filmen er på 745 megabyte, eller at den er 745 byte for stor til å få plass på én CD?

 

er det noen som kan fortelle meg hvilket program som er best for deling av en film??? :(

VirtualDub fungerer greit.

 

Eller, kanskje det beste. hvordan jeg skal komprimere filen for å få plass?

Dette er langt fra det beste ettersom du vil få et vesentlig tap i kvalitet.

 

Er dette en dvd du skal brenne ??

Det kom ikke fram i inlegget ditt.

Jo (min uthevelse):

 

får ikke brent den inn på 1 cd på grunn av størrelsen,
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...