Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Snuslomme: Gror det tilbake?


Hoggert

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har brukt snus nå i 3 år med gjennomsnittlig 2-3 bokser i måneden.

 

Jeg bruker snusen både i underleppa og overleppa. Det som bekymrer meg er at jeg har fått såkalt "snuslomme" både oppe og nede, noe som har ført til 2 nye strenger i underleppa, en på høyre side og en på venstre side av mellomstrengen, i overleppa har jeg fått 2 strenger på venstre side av mellomstrengen og en på høyre siden.

 

Jeg har hørt at dette kan gro tilbake dersom du slutter å bruke snus.

 

Er det noen som vet litt mer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er individuelt.

På det verste, brukte jeg vel 3-4 bokser i uka og merka at jeg fikk snuslomme oppe til høyre, skifta til venstre og etter litt kortere tid enn jeg håpte, fikk jeg en der også.

Så gikk jeg 2 år uten og alt virka vel, men nå som jeg har begynt igjen, merker jeg at det begynner å gå tilbake til det, etter bare litt over en uke. Håper det bare er psykisk, har ikke turt å se oppi der på en stund :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker 1 boks løs snus om dagen, og har selv en diger snuslomme i overleppa. Og nei, jeg tror ikke at snuslomme gror tilbake. Har lest flere steder at tannkjøttet trekker seg tilbake ved snusbruk. Dette tannkjøttet gror ikke tilbake dersom du slutter med snus. Så jeg tror nok at det samme gjelder for snuslomme®.

 

Men uansett er vel ikke dette et nytt verdensproblem? Snuslomme er ikke synlig fra utsida :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...