Gå til innhold

E71 vs E72?


vonLime

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kan få en E72 med det abonnementet jeg vil ha og GPS-lisens til ca. 2300, eller en E71 med samme abonnement og GPS-lisens til 1400, er det da verdt de 900 kronene ekstra?

 

Kan evt velge et annet abonnement, og da koster E72 2200, mens E71 koster 1000. Utenom prosessor og kamera, er det vel ingen forskjeller på telefonene? Jeg synes E71 i black er finere enn E72 black, og hvis det kun er kamera og prosessor som er forskjellen, tror jeg faktisk jeg går for E71 til 1000 kroner. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har E71 og det faktum at E72 har 3,5mm jack er et så stort pluss at jeg vurderer å bytte telefon pga det. Jeg synes det er ekstremt tungvint med 2,5mm-3,5mm-adapter. Dersom du ikke bruker den mye til musikk er jo ikke det en stor sak. E72 har bedre kamera, prosessor og batteritid i tillegg. Den har også en ny optisk menytast.

 

Men jeg synes min helsorte E71 er mye penere enn de to fargene man får E72 i foreløpig så jeg avventer bytte inntil den kommer i andre farger (som ikke er bekreftet, men veldig sannsynlig). Det å bytte til en såpass lik telefon er også veldig kjedelig, men jeg har aldri vært så fornøyd med en telefon som det jeg er med E71.

Lenke til kommentar

Helt enig. Hadde E71 Grey før, og var storfornøyd. Eneste grunnen til at jeg solgte den var at jeg solgte den for dobbelt så mye som jeg ga.

 

Men som du sier, 2,5mm er noe drit. IOM at jeg hører så lite på musikk med telefonen at det originale headsetet duger, så er jo ikke det noen stor sak. 3,5mm ville vært greit å ha, men klarer meg utmerket uten.

 

En annen ting er at E71 har 2,36" skjerm og E72 har 2,4". Ikke det at det er store forskjellen, men det er jo en forskjell.

 

Men om vi lager en liten oversikt i E72s favør:

Fordeler:

Bittelitt større skjerm, kraftigere prosessor, bedre kamera, bedre batteri, 3,5mm jack

Ulemper:

Mye dårligere design, mye høyere pris, er i praksis så og si samme telefon som E71

 

Veit du(dere) hvordan byggekvaliteten på E72 er kontra E71? Var ekstremt fornøyd med E71, og vil ikke "synke ned" til en E72 om den er mer skrøpelig.

 

EDIT: Og de ytterst få gangene jeg trenger 3,5mm på telefonen, kan jeg jo bruke en slik.

post-193914-1259364580_thumb.jpg

Endret av vonLime
Lenke til kommentar
Veit du(dere) hvordan byggekvaliteten på E72 er kontra E71? Var ekstremt fornøyd med E71, og vil ikke "synke ned" til en E72 om den er mer skrøpelig.

 

Byggekvaliteten skal være lik som på E71, altså meget bra, men jeg har ikke fått tatt og kjent på E72 enda så jeg skal ikke si noe bastant. Tenkte å ta en tur ut imorgen å kjenne på en E72.

Lenke til kommentar

Tviler på at du får kjent på en. Så over alle butikkene på et kjøpesenter nær oslo(et enormt et), og ingen hadde den inne. Dessverre.

 

En annen ting som forøvrig også er bedre på E71 er at den har større space-tast.

 

Er veeeeldig usikker akkurat nå. Tipper egentlig litt mot å kjøpe E71, for da kan jeg bestille telefon i morgen! Og det hadde vært utrolig nice.

 

Noen som vet om det går å oppgradere E71 til E72 software?

Lenke til kommentar
Tviler på at du får kjent på en. Så over alle butikkene på et kjøpesenter nær oslo(et enormt et), og ingen hadde den inne. Dessverre.

 

En annen ting som forøvrig også er bedre på E71 er at den har større space-tast.

 

Er veeeeldig usikker akkurat nå. Tipper egentlig litt mot å kjøpe E71, for da kan jeg bestille telefon i morgen! Og det hadde vært utrolig nice.

 

Noen som vet om det går å oppgradere E71 til E72 software?

 

Okei, trodde den hadde kommet inn til de fleste butikker nå, men da drøyer det nok litt til. E72 har en dedikert å-tast, det har ikke e71, men siden ordboken er så god som den er på E71 synes jeg ikke det er noe problem at "p" og "å" deler plass. Synes plasseringen av "å" på E72 sp litt tungvint ut.

 

Jeg installerte ny SW på min E71 idag som ble sluppet i dag. Synes den har blitt enda litt raskere også har jeg fått noe som heter "OVI kontakter" og "chat" i listen over installerte programmer. Har ikke gått inn på de og sett hva det er engang jeg.

 

Akkurat den samme softwaren som er i E72 tviler jeg på at man kan få etterhvert, men jeg har ingen kilder som bekrefter eller avkrefter det så jeg skal ikke konstantere noe der. :)

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg hadde ingen problemer med p/å da jeg hadde E71, så tror ikke det blir noe problem nå heller. Har du et bilde av tastaturet på E72? Finner ingen bilder på nettet :/

 

SW-oppdatering er noe jeg savner. Har en forferdelig LG-telefon, og da må jeg ha en spesiell kabel for å oppdatere telefonen. E71 kan oppdateres sånn som den er, sant?

 

Kompass og radio er noe jeg knapt bruker, så det er ikke avgjørende punkter. Det med mailen er dog noe som bør utdypes. Noen som har linker? Men oppdateringer på mailen kan vel lastes ned via Ovi store, kan det ikke?

 

EDIT: Fun fact: Det minnekortet som satt i min første E71 sitter nå i LG-en. Får en følelse av nostalgi hver gang jeg tar det ut<3

Endret av vonLime
Lenke til kommentar

Nå har jeg mailet Telenor i håp om at de kan fikse så jeg slipper å betale 1000 kroner for å si opp det fordømte abonnementet. Og så blir det bestilling hos Chess, og om noen dager, har jeg Chess simkort og E71 black(eller E72 om noen klarer å overtale meg) i posten.

 

Herlig!

Lenke til kommentar

Jeg har testet og prøvd E72 ved flere anledninger siste tida, og jeg har også hatt E71. At E72 er en forbedring er det liten tvil om!

 

+ bedre taster, optisk navigasjonstast

+ 3,5mm lydutgang

+ bedre kamera, 5MP

+ lenger batteritid

+ raskere 3,5G dataoverføringshastiget (10MB/s)

+ lader via Nokiatype OG MicroUSB, stor fleksibilitet med andre ord!

 

- kunne fått en enda vassere skjerm, da denne er identisk med E71. Ikke at den er dårlig men en oppgradering hadde ikke skadet :)

 

 

Jeg mener at Nokia med E72 har videreutviklet og tilføyd det E71 ikke hadde. Så for dere som har E71 så hadde jeg absolutt gjort investeringen opp til E72. Og utgaven i gullfinish er ganske "porr" ;) Men selv går jeg for Zodium Black til 1399,- med NetCom oppgradering :cool:

 

Uansett, så mener jeg denne telefonen er verd sin pris med eller uten abo.

 

En sterk 5'er fra meg på denne ut fra det jeg har fått brukt den :)

 

nokia_e72_front.jpg

Nokia E72 VS Nokia E71

Endret av PerTurbo
Lenke til kommentar
+ 3,5mm lydutgang

+ bedre kamera, 5MP

+ lenger batteritid

+ raskere 3,5G dataoverføringshastiget (10MB/s)

+ lader via Nokiatype OG MicroUSB, stor fleksibilitet med andre ord!

Forsåvidt. Men er det virkelig verdt de 1200 kronene ekstra telefonen koster? En E72 vil koste meg mer enn dobbelt så mye som E71, og den er mye mindre vakker. Såklart vil jeg ha bedre kamera, microUSB lading, 3,5mm utgang og såklart bedre batteri(og bedre prosessor), men E71 en er en helt super telefon, tross alderen.

 

Det eneste jeg er redd for, er å kjøpe "utdatert" teknologi. Men når jeg ser hvor lite mer E72 har å gi meg, blir jeg usikker.

Uansett, så mener jeg denne telefonen er verd sin pris med eller uten abo.

Synes du virkelig en E72 er verdt over tre ganger så mye som en E71? :O

 

EDIT: Er ikke meningen å være skikkelig anti-E72, men begynner å lure på om den faktisk er verdt så mye mer enn E71 =/

Endret av vonLime
Lenke til kommentar

Jeg har vært trofast mot E71 i snart 1,5 år (før det aldri hatt en telefon i mer enn 4-6 mndr), og ventet på E72 siden jeg hørte ryktene. Må si jeg er meget fornøyd med E72. Bedre batteri, raskere, skjermen er litt større, 3,5 minijack, bedre e-postleser, osv. Vil egentlig si at alt som irriterte meg med E71 er forbedret på E72. Når det gjelder design var jeg litt skeptisk til disse produktbildene, men må ærlig innrømme at når jeg fikk den i hendene så syns jeg E72 er penere enn E71. Hadde jeg vært deg ville jeg investert i E72. Føler den har blitt mer allsidig "på privaten", men fortsatt er business. Kameraet er mye bedre, fått "blitz", mulig å faktisk høre musikk om ønskelig, og ikke minst bedre prosessor for de som ønsker å proppe den full av applikasjoner. Uansett; så lenge du går for en av de blir du neppe skuffet :-)

Lenke til kommentar

Dere som har E72,

 

1. Hvordan er musikkspilleren?

 

2. Lest bl.a. på Nokia sitt forum at det er en del som opplever bugs i OS. Noen her som har erfaringer om det?

 

3. Hvordan fungerer Gmail på den?

 

4. Hvor kjøpte dere mobilen, og kom den i en forseglet eske? (liker ikke tanken på at en mobil kanskje er klådd på og kanskje kødda med)

 

5. Ville dere kjøpt den igjen? Dvs. anbefaler dere den?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Dere som har E72,

 

1. Hvordan er musikkspilleren?

Den er bra, helt på høyde med det man får på andre N-series modeller. Har ikke testet det headsettet som følger med, kun i bil og Scullcandy sett. Jeg klager ikke. :)

 

2. Lest bl.a. på Nokia sitt forum at det er en del som opplever bugs i OS. Noen her som har erfaringer om det?

Har ikke hatt denne så lenge, men så langt ikke hatt, eller opplevd noen bugs.

 

3. Hvordan fungerer Gmail på den?

Som de fleste andre mailleverandører fungerer Gmail veldig bra. Gmail ligger som en av de preinstallerte leverandører, hvor det bare er å oppgi brukernavn og passord, så setter den opp resten selv.

 

4. Hvor kjøpte dere mobilen, og kom den i en forseglet eske? (liker ikke tanken på at en mobil kanskje er klådd på og kanskje kødda med)

Jeg kjøpte min via NetCom sin nettbutikk, dvs. jeg ringte kundeservice og fikk hyggelig hjelp der, etter 3 virkedager var den på Postkontoret mitt. Og ja, den var forseglet

 

5. Ville dere kjøpt den igjen? Dvs. anbefaler dere den?

Jeg ser all grunn til å anbefale denne, når E72 har fått "rettet" de manglene E71. For min del er det at den har fått akseptabelt kamera (5mp) og 3,5mm lydutgang. Stort pluss for lading på både microplugg (2mm) og microUSB, så fleksibiliteten er stor. Og ikke minst enda bedre prosessor og batteri, så ja denne vil jeg lett anbefale!

 

Takker for alle svar!

Endret av PerTurbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...