Gå til innhold

Hvilken holdning bør kristne ha til homofile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ikke noe sånt som demoner, heller ikke engler.. Min mening da :)

 

Så jeg er vrangsynt?

 

ja..nei..ehh. Vet ikke. Men jeg har veldig lite tro på at det finnes ihvertfall.

 

:p Jeg kan da skrive-

 

OnTopic:

 

Homfile er mennesker på lik linje med alle andre, men de har ingen ting å gjøre i kirken mtp giftemål. De SKAL vises respekt, jeg fordømmer det de gjør. Men, ikke de som menneske.

 

Ja, jeg er kristen.

Endret av dih
Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet en million ganger før: hva med å ta en titt på MENNESKET istenden for tissen til de homofile mennesket? Du er alt for kåt og nysgjerrig på tissen til de homoseksuelle til at den frykten du helt åpenbar føler ovenfor homofile er normal...

 

De er faktisk mennesker, med følelser akkurat som meg og deg, de også¨..... :no:

Lenke til kommentar
Som jeg har skrevet en million ganger før: hva med å ta en titt på MENNESKET istenden for tissen til de homofile mennesket? Du er alt for kåt og nysgjerrig på tissen til de homoseksuelle til at den frykten du helt åpenbar føler ovenfor homofile er normal...

 

De er faktisk mennesker, med følelser akkurat som meg og deg, de også¨..... :no:

 

Dette har ingen ting med hvordan en kristen skal se på en homofil?

 

En kristen følger Bibelen, etter min mening. Og, i Bibelen er det klart nevnt at sex skal ikke skje mellom samme skjønn.

Lenke til kommentar
Dra på et kristent misjons møte i Afrika, hvor man ber for hekse folk. Demonene viser seg, skikkelig. Skal love deg, etter du har sett det. Eier du ikke tvil lenger, det finnes en åndelig verden.

 

Dette finnes selfølgelig i Norge også, men ikke i nærheten av så mye som i Afrika.

Hmm. Det du sier er at demoner blomstrer der det ikke finnes skikkelig utdanning og folk flest er kunnskapsløse om slike temaer? Det jeg har sett fra afrika er kristne som brenner mennesker og barn som blir mishandlet og torturert på grunn av at kristne skal drive ut "onde ånder".

 

Demonene viser seg aldri, det skal jeg love deg. Her i Norge har vi ingen demoner, kunnskapsnivået er alt for høyt. Demoner blir først observert der det er kristne. Før det fantes kristne i Skandinavia fantes det hverken Jesus, demoner, engler eller noe annet fra bibelen.

Lenke til kommentar
En kristen følger Bibelen, etter min mening. Og, i Bibelen er det klart nevnt at sex skal ikke skje mellom samme skjønn.

Javel.

Men trenger du å følge det?

 

For det står også KLART nevnt der at du skal slå ihjel unger som svarer deg i mot, det står klart at du skal dra kona di til trappene til hennes foreldres hus og slå henne ihjel der hvis hun er utro, det står klart at du skal slå ihjel alle kvinner som har to forskjellige stoffer på kroppen samtidig, det står klart at dere kristne skal slå ihjel hekser så fort dere ser dem, det er deres plikt mot gud, det står også klart at dere skal gå sammen og slå ihjel bønder som bedriver vekselsbruk,( altså planter for eksempel poteter året etter at de hadde korn på åkrene for å ikke utarme jorden) men gjør dere alt dette?

 

Nei og hvorfor gjør dere ikke dette også da hvis dere syntes dere MÅ følge det som står i bibelen?

 

For å begynne med noe kan du jo slå ihjel samtlige av de kvinnene du ser rundt deg, for de har så og si garantert flere stoffer mot kroppen enn det guden din finner forsvarlig, så sett i gang! Hva venter du på?

Wikka hekser har jo den frekkheten at de faktisk går ut og åpenlyst annonserer at de er hekser og her må jeg si jeg er skuffet over dere, for dere har ikke hatt mot til å slå ihjel en eneste en og hvorfor har dere ikke slått de ihjel? Det står jo klart i bibelen hva guden din vil du skal gjøre med de, så hva venter du på?

 

Så har du alle de oppkjeftige barna da.... Du har helt sikkret både sett og hørt barn som er så frekke at de motsier foreldrene sine, kanskje du til og med har noen selv, men hvofor slår du dem ikke ihjel da?

 

Utro kvinner kan du jo bare slå ihjel, det står klart i bibelen din hva guden din vil at du skal gjøre med slike kvinner, så hva venter du på?

 

 

 

Det jeg undres over er hvorfor dere henger dere opp i en liten fillesak når dere har et slikt enormt spekter å ta av. Disse jeg har nevnt over her er bare noen få ting som guden din vil ha deg til å gjøre, hvorfor gjør du ikke dette da? Hvorfor henger du kun på homser når halvparten av landets befolkning kan steines fordi de har mer enn et slags stoff mot kroppen? Eller alle de deilige oppkjeftige ungene du kunne slå ihjel, hva venter du på?

 

 

Nei, skal du holde det ene så får du holde det andre: Ut med deg og slå ihjel noen som guden din forlanger. Ikke vær så feig, dette er jo gode leveregler fra den milde, barmhjertige og gode guden din, så gå nå ut og slå ihjel slik han krever. Skal du holde påbudet om homoer syntes jeg det er feigt, ja bent frem ynkelig, av deg å ikke overholde de andre påbudene også! Er du kristen eller er du bare en kristen mus? Kom igjen nå, vis guden din hva du er laget av!

Endret av RWS
Lenke til kommentar

RWS: Jeg kunne godt svart deg om du hadde vært interessert, men tror ikke jeg skal sløse tid på det. Du har valgt å ignorere svaret mitt før, så da er det nok ikke usannsynlig at du gjør det igjen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14834070

 

Det du spør om er dessuten avsporing. Vi kan ihvertfall konkludere med at du i likhet med altfor mange andre har misforstått dette i bibelen.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

*RWS

 

 

Dette handler ikke om, hvordan du trekker til deg ulike deler fra Bibelen og legger det sammen. Nytter ikke når du ikke ser sammehengen. Man kan se en sene av en film, bare en sene. Og det kan være den senen som gir deg helt feil intrykk, fordi du ikke så den tidligere scenen. Jeg forstår at du misliker Bibelen, men du få med sammenhengen.

 

Ang. Kristne som dreper i afrika, hvem som helst kan si at dem er kristne? Hvem som helst kan si at de er snille? osv... betyr ikke at de er kristne?

 

At du tror at jeg lyver på et diskusjons forum, er snarere ditt problem enn mitt. For jeg har sett demoner..

Tro hva du vil. Jeg trenger ikke bevise Gud vitenskapelig, for å vite at det jeg har sett. Har jeg sett.

Endret av dih
Lenke til kommentar
Ang. Kristne som dreper i afrika, hvem som helst kan si at dem er kristne? Hvem som helst kan si at de er snille? osv... betyr ikke at de er kristne?

 

At du tror at jeg lyver på et diskusjons forum, er snarere ditt problem enn mitt. For jeg har sett demoner..

Tro hva du vil. Jeg trenger ikke bevise Gud vitenskapelig, for å vite at det jeg har sett. Har jeg sett.

Finnes en mengde mennesker som sverger på at de har blitt bortført av romvesen også. Jeg skulle vært bra dum dersom jeg uten videre aksepterte hva alle og enhver fortalte meg.

 

Greit for deg å si at andre ikke er kristen. Men du er kristen? Så lenge noen gjør noe bra er de kristne, men så fort noen gjør noe galt bare kaller de seg kristne... pussig.

Lenke til kommentar
Greit for deg å si at andre ikke er kristen. Men du er kristen? Så lenge noen gjør noe bra er de kristne, men så fort noen gjør noe galt bare kaller de seg kristne... pussig.

 

Poenget er vel at det er absurd å holde alle kristne ansvarlige for hva noen gjør i kristendommens navn (som de andre slettes ikke trenger å akseptere - tvert imot - de kan fordømme det og rettmessig erklære det ukristne handlinger).

 

I tillegg: voldelige handlinger har skjedd til alle tider i afrika. Fordi kristendommen nå begynner å spre seg, er det plutselig kristendommen sin skyld? Jeg tror noen bør foreta seg en elementær årsak,- virkning-analyse før de slenger begrunnelsene sine ut i luften.

Endret av Monkybone
Lenke til kommentar
Greit for deg å si at andre ikke er kristen. Men du er kristen? Så lenge noen gjør noe bra er de kristne, men så fort noen gjør noe galt bare kaller de seg kristne... pussig.

 

Poenget er vel at det er absurd å holde alle kristne ansvarlige for hva noen gjør i kristendommens navn (som de andre slettes ikke trenger å akseptere - tvert imot - de kan fordømme det og rettmessig erklære det ukristne handlinger).

 

I tillegg: voldelige handlinger har skjedd til alle tider i afrika. Fordi kristendommen nå begynner å spre seg, er det plutselig kristendommen sin skyld? Jeg tror noen bør foreta seg en elementær årsak,- virkning-analyse før de slenger begrunnelsene sine ut i luften.

 

Det handler om hva ellers fornuftige menneske kan få seg til å gjøre når de tror det er OK for guden deres at de gjør det.... Det trodde jeg var innlysende.... Men når du nevner det så tror faktisk flesteparten av de kristne at skyld er arvelig, så hvorfor ikke holde de nålevende kristne som ansvarlig for disse overgrepene kristne har utført oppover i tiden og si at de har arvet dem? Same shit, new wrapping...

 

@dih:

 

*RWS

 

 

Dette handler ikke om, hvordan du trekker til deg ulike deler fra Bibelen og legger det sammen.

 

Så hvorfor trekker dere ut et enkeltstående tilfelle da? Hvorfor etterlever dere ikke alle påbudene, hvorfor bare et?

Lenke til kommentar

RWS*

 

Trekker ikke ut noen ting, jeg bruker sammenhengen. Gamle Tesatamentet er dog mye strengere, siden det var før Jesus var født. Selfølgelig, er det noen punkter som jeg ikke kan holde. Men det står, at Gud´s standard er uten rekkevidde for menneskene.

Hvilke påbuder?

 

Og, hva er det du snakker om når de fleste Kristne sier at skyld er arvelig? Seriøst, finn noe som faktisk kan brukes...dette er jo baaare masse tull.

Endret av dih
Lenke til kommentar

I tillegg: voldelige handlinger har skjedd til alle tider i afrika. Fordi kristendommen nå begynner å spre seg, er det plutselig kristendommen sin skyld? Jeg tror noen bør foreta seg en elementær årsak,- virkning-analyse før de slenger begrunnelsene sine ut i luften.

 

Det handler om hva ellers fornuftige menneske kan få seg til å gjøre når de tror det er OK for guden deres at de gjør det.... Det trodde jeg var innlysende.... Men når du nevner det så tror faktisk flesteparten av de kristne at skyld er arvelig, så hvorfor ikke holde de nålevende kristne som ansvarlig for disse overgrepene kristne har utført oppover i tiden og si at de har arvet dem? Same shit, new wrapping...

 

 

Eh, det var nettopp det motsatte jeg poengterte: menneskene har utøvet vold uavhengig av sin religion. Så svarer du med å si at kristendommen eller guden deres får dem til å gjøre det? Jeg refererer til min oppfordring til en årsak,- virkning-analyse.

 

Angående påstanden din om at "de fleste kristne synes skyld er arvelig". Dette er bare synsing fra din side RWS, dette trenger du statistiske beviser for.

Endret av Monkybone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...