Gå til innhold

Bøker om Kirken og byene i Middelalderen


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Jeg har et prosjekt gående sammen med tre klassekamerater. Jeg skriver om kultur og byggekunsten under Middelalderen, og det går greit men;

 

Spørsmålene jeg skal stille er hvordan byggekunsten utviklet seg gjennom Middelalderen, fra tidlig middelalder helt opp til renessansen begynner. Hvordan Kirken stod som et sentrum, hvordan sentrumet vokste opp rundt Kirken. Det jeg lurer på da er om det finnes noen gode bøker eller nettsider som tar opp nettopp dette? Jeg anser meg selv som en habil Google-googler men her står jeg rett og slett fast.

 

Noen idéer? Det jeg spør etter er informasjon, helst bøker jeg kan låne, ikke hjelp.

Endret av Bamsemumsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et prosjekt gående sammen med tre klassekamerater. Jeg skriver om kultur og byggekunsten under Middelalderen, og det går greit men;

 

Spørsmålene jeg skal stille er hvordan byggekunsten utviklet seg gjennom Middelalderen, fra tidlig middelalder helt opp til renessansen begynner. Hvordan Kirken stod som et sentrum, hvordan sentrumet vokste opp rundt Kirken. Det jeg lurer på da er om det finnes noen gode bøker eller nettsider som tar opp nettopp dette? Jeg anser meg selv som en habil Google-googler men her står jeg rett og slett fast.

 

Noen idéer? Det jeg spør etter er informasjon, helst bøker jeg kan låne, ikke hjelp.

 

Er du opptatt av Norge eller verden?

 

Hvis, Norge så kanskje boken Norsk byhistorie som kom ut i 2006.

 

Evt Norsk arkitekturhistorie (2 utgave 2008). Kjenner ikke denne personlig, så vet ikke om den er relevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...