Gå til innhold

PC er bygget ferdig. mangel av komponenter


Anbefalte innlegg

EDIT: Gidder ikke lage nye tråder HELE tiden, men vet dere om noen skjermkort til rundt 200kr som klarer WoW helt fint inntil videre? (Venter på HD 5850)

 

Takk på forhånd :)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hei :)Jeg lurte på om http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2470324 har innebygd skjermkort? fordi jeg har ikke fått skjermkortet enda, men lurte på om det var mulig å skru PCen på fordetom?

 

Btw. Ang Ram: Jeg har 2GB x 2 ram. også på hovedkortet er det 2 blåe spots og 2 svarte spots.

 

Skal begge settes i den blåe?

 

Takk på forhånd :)

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)Jeg lurte på om http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2470324 har innebygd skjermkort

 

Nei

Btw. Ang Ram: Jeg har 2GB x 2 ram. også på hovedkortet er det 2 blåe spots og 2 svarte spots.

 

Skal begge settes i den blåe?

 

Det står trolig veldig godt forklart i manualen som burde følge med hovedkortet - dvs. om du kjøpte det i en butikk da........Men uten VGA port må du nok vente uansett med å teste.....Mitt tips : gå til MSI sine hjemmesider og les der..kanskje du finner manualen også.......

Lenke til kommentar
Hmm.... er det 100% sikkert at en skal i 1, og en i 3?

 

 

altså 1 = nærmest CPU....

 

 

1 = svart

 

3 = blå

 

stemmer dette?

" In Dual-Channel mode, make sure that you install memory modules of the same

 

 

type and density in different channel DIMM slots. "

 

Så det stemmer.

 

 

Forvirrendes :S står ingenting i manualen..

noen sier dim 1 og 2. det skal være samme farge

 

EDIT: Rammen er kjøpt sammen. så det er par. skal ikke det i samme farge da? svart.?

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar
SE HER

 

"To activate the 2 Channel feature, all you need to do is to plug two memory modules in different colored DIMM slots."

 

Svart er en "channel", og blå er den andre.

Du skal bruke begge, for å oppnå "Dual-Channel". Altså en ram brikke i svart og den andre i blå.

 

Er det farlig om jeg setter det feil?

 

Ingenting skjer? Bare at jeg ikke får full utnyttelse av ram?

 

Hvis det jeg gjør er feil, skrur jeg bare opp og skifter plassen på ram. skader vel ikke?

 

En som har bygd PC mange ganger, sier begge skal i svart hvis det er samme ram (par)

Lenke til kommentar
Er det farlig om jeg setter det feil? Nei

Ingenting skjer? Bare at jeg ikke får full utnyttelse av ram?  Ja

 

Hvis det jeg gjør er feil, skrur jeg bare opp og skifter plassen på ram. skader vel ikke? Vist du SKRUR fast rammen så er den mest sannsynlig ødelagt.

 

----> SKRUR <---- da mente jeg liksom skru opp alt... -.- som kabinettet.

 

Btw. har noen en løsning på skjermkort?

 

Jeg liker ikke vente til 2010 på 5850 kortet :(

 

Noen som selger et pent brukt dårlig som takler WoW fint foreløpig, eller et pent brukt BRA kort som jeg kan bruke langt framover...?

 

Eller noen veldig GODE fra butikker ? ;)

Hovedkortet mitt støtter ikke crossfire osv, og har bygd alt nå, så litt kjedelig å vente til 2010 på skjermkort.... :S

 

Takk på forhånd :)

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar
"fordetom?". Snakker vi dysleksi?

 

Snakker vi sinnsykt unødvendig kommentar?

 

Altså, hvis du ikke vil vente på 5870, så kan du kjøpe et crap-kort i mellomtiden, eller du kan gå ned ett hakk på ytelse, og gå for for eksempel 5850. 5850 er et veldig godt kort, og om du primært skal spille WOW så vil du ikke merke forskjell på 58-70/50 :)

Lenke til kommentar
"fordetom?". Snakker vi dysleksi?

 

Snakker vi sinnsykt unødvendig kommentar?

 

Altså, hvis du ikke vil vente på 5870, så kan du kjøpe et crap-kort i mellomtiden, eller du kan gå ned ett hakk på ytelse, og gå for for eksempel 5850. 5850 er et veldig godt kort, og om du primært skal spille WOW så vil du ikke merke forskjell på 58-70/50 :)

 

Jeg trodde det var 5850 han ventet på? :p

 

Som forøvrig er ventet inn på lager på mandag hos netshop

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=135933

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...