Gå til innhold

[Løst]Htc HD2 eller Htc Hero


Seatfr

Anbefalte innlegg

Har blitt enig med meg selv at jeg vil ha ny mobil og funnet ut at det skal være tuch. Har mest lyst på HTC Touch HD2. Men siden jeg ikke har hatt noe slikt før hadde det vært greit med litt hjelp til og velge riktig.

 

Har lenge hatt lyst på en AVANSERT telefon og nå er tiden inne og gjøre noe med dette :)

 

På forhond takk for alle svar :)

Endret av Seatfr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HD2 gruser Hero på skjerm og ytelse, så du velger Hero dersom Android som OS frister.

 

Personlig gikk jeg fra Hero og over til HD2 nå nylig. Deilig stor skjerm, og god respons. Det må være den råeste mobiltelefonen jeg har eid!

 

 

Høres flott ut :) Men regna med at folk kom til og være enig i enten denne eller Hero. Men hva er hoved forskjellen på disse? Min stefar har Hero og den virker jo grei nokk den(har bare prøvt htc en gang og det var i 15 min i går)

 

Hva er det her Android som folk "klager" at denne mobilen ikke har men som Hero har?

Lenke til kommentar
Høres flott ut :) Men regna med at folk kom til og være enig i enten denne eller Hero. Men hva er hoved forskjellen på disse? Min stefar har Hero og den virker jo grei nokk den(har bare prøvt htc en gang og det var i 15 min i går)

 

Hva er det her Android som folk "klager" at denne mobilen ikke har men som Hero har?

 

Har både Hero og HD2. Hero er litt kjedelig og utdatert i mine øyne etter HD2.

 

Hovedforskjellen er OS og skjerm. Hero(3,2" skjerm) kjører Android, HD2(4,3"!! skjerm) kjører Windows Phone. Begge støtter multitouch.

 

I mine øyne blir det:

Hero med Android:

+ Nytt og brukervennlig grensesnitt, nesten så du kan kalle det "morsomt" å bli kjent med.

+ Flere skrivebord, muligheten til å skreddersy startskjermer med widgets, mapper, osv.

+ Velfungerende applikasjonsmarket, bokstavelig talt tonnevis med programmer/spill til fri disponering.

- Lav oppløsning på skjerm, internettopplevelsen lider under dette.

- Kamera mangler fotolys.

 

HD2 med Windows:

+ Gigantisk skjerm med høy oppløsning. En fryd å surfe, digg å spille f.eks Tower Defense på.

+ Høy ytelse, liten ventetid. Innmaten gjør telefonen i stand til å kjøre f.eks filmer med høy bitrate og oppløsning som matcher skjermen.

+ Kamera har fotolys. Kan brukes som lommelykt med program.

- Noe lavere batterilevetid enn Hero. Merkbart med over ett døgn.

- Microsofts Marketplace er foreløbig en vits. Dette grunnet misforståelser internt i Microsoft i følge Johnny Horve(MS-ansatt for Windows Phone i Norge), og vil forbedres i de kommende ukene.

- Så bred at den ikke passer i universalholderen jeg har i bilen...

Lenke til kommentar

Da vet jeg det også. Men så det store spørsmålet, tror jeg har kommet frem til at det enten blir htc hero eller HTC Touch HD2. Jeg har aldri hatt noe lignende noen av disse tidligere men vil ha en med masse funksjoner og dilldall (slik det tar lang tid og teste alt)

 

Det finnes vel norsk på HTC Touch HD2 ser bare på enkelte steder på nettet det står noen der det står norsk og andre ikke?

 

Bare fyr løs jeg har ikke lyst og kjøpe noe og angre meg grønn igjen etter noen dager :)

Lenke til kommentar

Har lest en del på diverse sider og diskusjoner nå og begynner egentlig bare og bli mer usikker på hvilken av telefonene jeg velger. Virker som det er mangen som er negative til windows mobil? Har selv ikke testet dette men vil jeg merke stor forskjell på en tlf med Windows og en uten?

 

Kom igjen folkens Hd2 eller Hero?:D

Lenke til kommentar
Har lest en del på diverse sider og diskusjoner nå og begynner egentlig bare og bli mer usikker på hvilken av telefonene jeg velger. Virker som det er mangen som er negative til windows mobil? Har selv ikke testet dette men vil jeg merke stor forskjell på en tlf med Windows og en uten?

 

Kom igjen folkens Hd2 eller Hero?:D

 

Fik min HD2 for 3 dage siden, og den er bare for rå :-)

 

Den erstatter min 3Gs, og der skal mye til og den klarer det fornemt.

 

Bare skærmen er nok til at gjøre forskellen imot Hero :-)

Lenke til kommentar
Det er kun vanskelig fordi du ikke har bestemt deg for hva du prioriterer. Det er såpass forskjellige produkter. Men du later ikke til å ha stor kunnskap rundt det dypere (Windows Phone kontra Android), og tror egentlig du blir å knote litt med begge :p

 

Det har du helt rett i at jeg ikke har kunskap om dette :) Har aldri tidligere hatt noe lignende. Har pr nå min mest avanserte tlf og det er en nokia 600 slide. Men har funnet ut at jeg vil ha noe avansert og med tuch.

Lenke til kommentar

Har hatt HD'en og nylig gått over til HD2. I tillegg så har jeg "leket" mye med Hero.

 

HD2 er imo den desidert råeste gadget som har kommet ut på åresvis. Skjermen er helt fantastisk, responsen er lynkjapp og brukergrensesnittet er virkelig gjennomarbeidet fra HTC sin side. At det ligger WinMo i bakgrunnen synes jeg er helt ok; du ser ikke noe til det i 99% av tiden, men om du føler for å "tukle" litt i kulissene, kjenner du deg igjen fra PC-verden.

 

Skjermen i seg selv er mer enn nok til å velge HD2 imo. Om du i det hele tatt tenker på å surfe eller se video, rekker ikke Hero opp til knærne på HD2'en.

Lenke til kommentar
Har hatt HD'en og nylig gått over til HD2. I tillegg så har jeg "leket" mye med Hero.

 

HD2 er imo den desidert råeste gadget som har kommet ut på åresvis. Skjermen er helt fantastisk, responsen er lynkjapp og brukergrensesnittet er virkelig gjennomarbeidet fra HTC sin side. At det ligger WinMo i bakgrunnen synes jeg er helt ok; du ser ikke noe til det i 99% av tiden, men om du føler for å "tukle" litt i kulissene, kjenner du deg igjen fra PC-verden.

 

Skjermen i seg selv er mer enn nok til å velge HD2 imo. Om du i det hele tatt tenker på å surfe eller se video, rekker ikke Hero opp til knærne på HD2'en.

 

 

Høres meget bra ut :) Så da er det ikke slik jeg trodde at du måtte bruke windows til absolut alt du gjør? Hvordan fungere denne Windows mobilen? Er windows akkuratt likt som på pc så og si?

 

Så din kunklusjon er at hd2 ikke er noe dumt valg?

Lenke til kommentar

HD2 er den råeste, og du hilser sjeldent på Windows i seg selv siden HTC har kledd opp det meste i eget skall. Ser flest fordeler med HD2, really. Hero var utrolig spennende pga Android, men HD2 er den mest komplette. Og ikke minst en skjerm som får haka til å møte gulvet!

Lenke til kommentar
HD2 er den råeste, og du hilser sjeldent på Windows i seg selv siden HTC har kledd opp det meste i eget skall. Ser flest fordeler med HD2, really. Hero var utrolig spennende pga Android, men HD2 er den mest komplette. Og ikke minst en skjerm som får haka til å møte gulvet!

 

Det her Android hva er det egentlig som gjør dette så stili/bra? Ser det er flere folk som helste nekter og kjøpe en slik telefon uten?

Lenke til kommentar

Hvis kjøpet ikke haster, så kan du jo også vente til Sony Ericssons Xperia X10 kommer ut på nyåret (februar?), det er en Android-mobil, med 4" skjerm, men den er litt mindre volumiøs enn HD2, dvs. smalere. I mine øyne har X10 mye stiligere design.

 

Jeg har også vurdert de to HTC-telefonene du nevner, og kunne godt tenkt meg HD2, men vil vente for å se om Xperia X10 svarer til forventningene.

 

Edit: leifer

Endret av GraBalder
Lenke til kommentar
Det her Android hva er det egentlig som gjør dette så stili/bra? Ser det er flere folk som helste nekter og kjøpe en slik telefon uten?

 

Android=nytt, Windows Phone=sett det i flere år. Det er derfor litt hype rundt Android, ja, men hypen kommer som følge av at folk digger det, som med alt annet (det er vanskelig å lage hype rundt ren drit). Det fungerer godt og er svært vennlig for de som liker å personliggjøre skrivebordet på telefonen sin da du kan ordne på ikoner, små widgets (små program som viser alt fra vær til musikk) osv.

 

Men som sagt. Jeg står ved at HD2 til syvende og sist er den mest "ultimate". Råere hardware for raskere lasting av nettsider og slikt. Samt bedre skjerm som kommer til nytte ved visning av bilder, surfing på nett, spill og det hele.

 

Skal du vente på X10 så må du smøre deg med tålmodighet. Sony Ericsson-agenter håper vi ser denne før Mars er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...