Gå til innhold

Bygge 6-6.5K pc til kamerat, forandre oppsett?


Anbefalte innlegg

Ein kamerat av meg har ikkje bra data, stakkaren, og familia hans skal kanskje kjøpe seg ny data (stasjonær, of course) til jul. Alt må følge med, OS, tastatur, mus, og skjerm. Den bør helst takle GTA IV og half life 2 med grei fps.

 

Dei lurte litt på denne, men den har ganske dårleg skjermkort, men ?bra prosessor?

Men igår kveld kom eg over denne guiden, og den inspirerte meg til å lage

handlevogna her

 

Taklar den GTA IV på 1080x1920 ? eller bør eg kanskje bytte den ut med ein Syncmaster T220 for å få betre ytelse?

 

Er prosessoren bra nok? Prisen kan nok ikkje gå så mykje nærmare 7000, dei vil nok ha ein data til 6-6.5k

 

Vi er begge heilt noob på PC-bygging, btw, null erfaring...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye brukbar tankegang bak det oppsettet der. Ca 6750,- er du på der inkludert frakt. Regner med det er en ungdom som skal ha den.

 

Nå er det jo inga problem å kjøre ned oppløsning på skjermen mens en spiller, men med såpass stramt budsjett, så er det litt vel mye brukt på skjerm. For å frigjøre litt kapital her og rom for bedre deler, foreslår jeg rett og slett noe utradisjonelt å kjøpe 1 2gb minnebrikke, er jo bare litt snømåking så har han rom for en til. Det jeg jakter på er å få rom for radeon 5850, eller rom for mulig oppgradering til crossfire av radeon 5770.

 

En skal jo motivere til litt egeninnsats da :)

 

Men i seg selv er det mye for penga slik du har satt dette opp. Så skal tenke litt på hvordan gjøre det bedre for under ca 6750,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...