Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid


Apebein

Anbefalte innlegg

Fantastisk fornøyd med telefonen, men har fortsatt problemer med OneCall. Slet lenge med å sende SMS, men fikk fikset dette med nytt simkort. Dog har jeg ennå til gode å få 3G/super3G-dekning, verken i Trondheim eller i Ålesund. Noen som har funnet ut av dette? Jeg greier nemlig ikke å søke opp Telenor på nettverket, og må jeg siden Network Norway ikke tilbyr 3G selv enda. Om ikke ting ordner seg byr det vel på et abonnementsskifte, mest trolig til Chess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om ikke ting ordner seg byr det vel på et abonnementsskifte, mest trolig til Chess.

 

Ikke fått til Chess ennå, men det er (foreløpig) fordi jeg ikke har innstillinger og ikke vært i kontakt med techsupport hos Chess for å få tak i innstillingene.

 

Tafsen, skriver du dette reviewet ditt selv nå? :)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med at Nexus One får så sinnsykt mye oppmerksomhet, mens Droid/Milestone ensten gikk upåaktet hen her til lands? Ut fra hva jeg leser hos Engadget er jo vår kjære Motorola en bedre telefon enn den nye fra Google, iallfall om man ser bort fra Snapdragon-prosessoren, fem homescreens og noen små nyvinninger fra Google. Men det er jo egentlig bare bra for oss som har den, så får vi ha vår lille tråd her på forumet for oss selv :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en Milestone fra expansys, men mitt ~6 år gamle sim-kort ser ikke ut til å passe. Er det jeg som er dum og ikke skjønner hvordan jeg skal sette det inn, eller er det slik at det faktisk ikke passer?

 

Edit: Der fikk jeg det inn! Jeg var bare ikke hardhendt nok.

Endret av Conrad_
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe milestone. Har Chess i dag. Noen som vet om det fungerer å komme på internett osv. med Chess-abonnement?

 

Til dere som har telefonen fra før: Er dere fornøyd? Var det et godt kjøp, eller er det andre telefoner dere anbefaler? Er tastaturet bra på den?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe milestone. Har Chess i dag. Noen som vet om det fungerer å komme på internett osv. med Chess-abonnement?

 

Til dere som har telefonen fra før: Er dere fornøyd? Var det et godt kjøp, eller er det andre telefoner dere anbefaler? Er tastaturet bra på den?

 

Har ikke Chess, så kan ikke svare på akkurat det. Ser dog her i tråden (samt andre Droid-tråder her på forumet) at mange sliter med å få satt opp nettet på telefonen. Løsningen på det er ofte at den du har abonnement hos sender deg nytt simkort. Selv har jeg OneCall, og dette løste alle mine problemer både i forhold til SMS, MMS og nettbruk. Så jeg ser ingen grunn til at det ikke skal fungere hos deg.

 

Jeg har nå hatt telefonen i litt over tre uker, og kan med hånden på hjertet at jeg har fått drømmetelefonen. Motorola er i egen klasse når det kommer til byggekvalitet og det å skille seg ut med design. Telefonen er solid bygd, er tung og god i hånden, samt meget godt utformet. QWERTY-tastatur er nesten alltid en liten utfordring for de som er vant med vanlige mobiltastatur, det tok derfor noen dager før jeg ble komfortabel med tastaturet på Milestone. I dag skriver jeg lynkjapt, og skriving av SMS/epost er en fryd. Knappene er av plast og gir god feedback. Når du begynner å bruke det lyser tastene opp. Har du tro på Android OG fysisk tastatur kommer du ikke utenom Milestone, og selv om HTC sine telefoner også er av høyt kaliber vil jeg ikke nøle med å kalle Milestone den ultimate Android-telefonen per i dag. Nå har jeg ikke prøvd Nexus One, men ut fra det jeg ser og leser hadde jeg ikke skiftet ut Milestone med denne.

 

Andre positive ting med Milestone er en fantastisk god og klar skjerm, perfekt for video og nettsurfing. Til og med på laveste lysstyrke er skjermen helt suveren. Batterikapasiteten ser også ut til å være bedre enn de andre Android-telefonene jeg har vært borti så langt, til tross for en skjerm som helt klart drar en del batteri. Android 2.0 har også en del nye funksjoner som gjør livet lettere for deg, selv om Android allerede er så enkelt som det kan bli. Enkelt for den som vil det, og komplisert og med et hav av muligheter for de som ønsker det.

 

Skal jeg anbefale deg andre telefoner må det nesten bli den nye Motorola Backflip som er omtalt på forsiden til amobil.no:

 

http://www.amobil.no/artikler/motorola_bac..._baksiden/74176

 

Ser meget spennende ut, og sikkert ikke like dyr som Milestone, selv om 4500,- ikke er noe sammenlignet med prisene på Nexus One, HTC HD2 og iPhone. Ellers er jo både HTC Magic og Hero fortsatt gode telefoner, og de er jo stadig dalende i pris.

Lenke til kommentar

Får bare henge meg på i rekken av lovprisninger her. Har hatt en haug av alle mulige slags smartphones siden 2002, og Milestonen er uten tvil den beste jeg har eid så langt! Jeg har NetCom og alt funker utmerket der.

 

Eneste negative jeg har å si er at vi ikke har tilgang på betal-apps her på berget enda, og at jeg venter på en oppdateringen som skal fikse den merkelige dato-relaterte autofokus buggen i kameraet.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe milestone. Har Chess i dag. Noen som vet om det fungerer å komme på internett osv. med Chess-abonnement?

 

Ikke fått til, men ikke prøvd noe annet enn å skru på telefonen. Regner med at Chess fikser det ganske raskt når jeg etter hvert får summet meg til å si "Ammagawd jeg har Milestone og det funker ikke halp plox".

 

 

Jeg har nå hatt telefonen i litt over tre uker, og kan med hånden på hjertet at jeg har fått drømmetelefonen. [...]

 

+1 til hele innlegget.

Lenke til kommentar

Hjelp ønskes!

 

nettopp fått meg Milestone (angrer ikke ett sekund på at jeg solgte hero'en min!)

 

MEN...når jeg prøver å åpne marked får jeg dette

 

"A server error has occured. retry, or canel and return to the previous screen"

 

googlet det litt, fant noen med samme problem bare på Magic, han fant ut av det og postet det her:

 

"EDIT: GOT IT!!! It was the TA Utility, forgot I had installed that. I had moved my Market cache to my SD card and that caused the problem."

 

 

nå kan noen si meg, hva f er TA Utility? kan ikke se jeg har noe sånt på apps menyen min...

Endret av KapteinRødskjegg
Lenke til kommentar

Har Chess selv og får internett, MMS og alt til å fungere krystallklart.

 

Har tidligere hatt HERO, da la jeg inn akkurat samme innstillingene som dette, og det funker.

 

Sakset rett i fra Chess.no, originalt oppsett for HTC Magic. Denne fungerer da på alle med Chess og Motorola Milestone:

 

WAP-oppsett

 

Velg Menu

Velg Settings

Velg Wireless controls

Velg Mobile networks

Velg Access Point Names

Velg Menu og New APN

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

Name: Chess Mobil

APN: netcom

Proxy: 010.254.254.010

Port: 8080

Username: chess

Password: chess

APN type: wap

 

Resten av innstillingene trenger du ikke å fylle ut. Trykk på meny og Save.

 

MMS-oppsett

 

Velg Menu

Velg Settings

Velg Wireless controls

Velg Mobile networks

Velg Access Point Names

Velg Menu og New APN

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

Name: Chess MMS

APN: mms.netcom.no

Proxy: not set/blank

Port: not set/blank

Username: chess

Password: chess

Server: not set/blank

MMSC: http://mm/

MMS proxy: 212.169.66.4

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

 

Velg menu og trykk på Save

 

Internett-oppsett

Velg Menu

Velg Settings

Velg Wireless controls

Velg Mobile networks

Velg Access Point Names

Velg Menu og New APN

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

Name: Chess internett

APN: netcom

 

Trykk på Menu og save. Resten trenger du ikke å fylle ut.

 

Etter at innstillingene er lagt inn, må telefonen slås av og på slik at den blir oppdatert.

 

 

Vil også bare få si at jeg solgte min HTC hero for å kjøpe Milestone.

Det jeg savner er Sense UI, denne var UTROLIG god i forhold til "vanlig" android i mine øyne. Mange flotte widgets og smartere oppsett.

 

Noen som har peiling på om det er mulig å legge inn Sense UI på vanlig android?

Endret av Equanox
Lenke til kommentar
når jeg prøver å åpne marked får jeg dette

"A server error has occured. retry, or canel and return to the previous screen"

googlet det litt, fant noen med samme problem bare på Magic, han fant ut av det og postet det her:

"EDIT: GOT IT!!! It was the TA Utility, forgot I had installed that. I had moved my Market cache to my SD card and that caused the problem."

nå kan noen si meg, hva f er TA Utility? kan ikke se jeg har noe sånt på apps menyen min...

 

Den feilmeldingen er veldig generell, så hans løsningsforslag vil nok kun gjelde de som bruker TA Utility (som jeg ikke aner hva er, men jeg tipper det har med filhåndtering mellom mobil og minnekort og gjøre).

Feilmeldingen sier jo også at noe er feil hos Google, så jeg ville enten vente litt og prøve igjen seinere eller spurt om noen her har fått samme feilen i det tidsrommet du prøvde. Hvis det bare er deg, og feilen fortsetter kan det være noe rart med Google-brukern din, så da bør du kontakte support hos Google.

Lenke til kommentar

Melder meg inn her med eitt spørsmål

 

Driver å skal kjøpe meg ny telefon no, der denne er av stor interesse. Men eg lurer på ein ting: kva gjer at denne telefonen er verdt 1000lappen meir enn Acer Liquid? Er egentlig kun fordi at eg vil vete om det er verdt å gå for denne, i henhold til pris vs. acer liquid. :)

 

Når vil den komme i norske nettbutikkar btw? vil den bli dyrare enn expansys.no? Er der eg kjem til å bestille fra om eg bestemmer meg for telefonen :)

Endret av Zaltatov
Lenke til kommentar
når jeg prøver å åpne marked får jeg dette

"A server error has occured. retry, or canel and return to the previous screen"

googlet det litt, fant noen med samme problem bare på Magic, han fant ut av det og postet det her:

"EDIT: GOT IT!!! It was the TA Utility, forgot I had installed that. I had moved my Market cache to my SD card and that caused the problem."

nå kan noen si meg, hva f er TA Utility? kan ikke se jeg har noe sånt på apps menyen min...

 

Den feilmeldingen er veldig generell, så hans løsningsforslag vil nok kun gjelde de som bruker TA Utility (som jeg ikke aner hva er, men jeg tipper det har med filhåndtering mellom mobil og minnekort og gjøre).

Feilmeldingen sier jo også at noe er feil hos Google, så jeg ville enten vente litt og prøve igjen seinere eller spurt om noen her har fått samme feilen i det tidsrommet du prøvde. Hvis det bare er deg, og feilen fortsetter kan det være noe rart med Google-brukern din, så da bør du kontakte support hos Google.

 

 

takk for tipsene! :)

Lenke til kommentar
kan man få 2.1 på motorola milstone?

 

Ja. 2.0.1 kommer om få dager. 2.1 kommer innen 2 måneder.

 

Info fra Facebook.

 

Android fans, the 2.01 update for MILESTONE is on its way – we shared this news last week but didn’t specify an exact date. DROID was on sale in the US a month earlier than MILESTONE, which is why its update runs on a different schedule. Google is in the process of approving the MILESTONE 2.01 update and we ask for your patience. As soon as we have a confirmed date, we’ll share this with you here - stay tuned...5 hours ago

 

og her

Endret av datating
Fjernet quote til slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...