Gå til innhold

Kan PC høytalere brukes til å forsterke lyd fra TV`en?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg flatskjerm og har ikke mulighet for hjemmekinoanlegg. Da protesteres det her hjemme over for mye rigg for unger...

 

Kan man bruke PC høytalere til å forsterke lyden fra en TV?

 

Finnes det evt noen PC høytalere som kan anbefales, gjerne små og anonyme. og gjerne med trådløs sub hvis slikt finnes?

 

Har leste mye tester av TV`er og skjønt at lyd ikke er det de er best på, ville derfor prøve å finne noe som kan forsterke lyden uten at det blir en haug med rigg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan bruke PC høyttalere for å få bedre/mer lyd fra TV'en. De fleste flatskjermer har som du har oppfattet, ikke all verden av lyd, så det skal ikke så mye til å forbedre den. Trådløs sub tror jeg tilhører sjeldenhetene, men det finnes sikkert. Spørsmålet er vel heller hva prisen på en sånn vil bli. Det er i hele tatt ikke så vanlig å overføre lyd trådløst, annet enn til hodetelefoner, og det blir gjerne ikke så voldsomt bra resultat, i allefall ikke uten at det koster. Et rimelige Creative eller Logitech 2.1 sett, burde holde lenge til å få "litt bedre lyd fra TV'en". Det finnes jo selvsagt andre muligheter som ikke tar opp mye plass også, som f.eks. Bose. Selv er jeg ingen stor fan av Bose anleggene, men det er mange som nærmest forguder dem, så det er helt klart at lyden de gir tiltaler mange. De kommer gjerne med en liten dvd-spiller/receiver modul, og 5 knøttsmå høyttalere og en subwoofer som typisk er liten nok til at den ikke burde skremme representanter for det "svake kjønn".

Lenke til kommentar
Ja, du kan bruke PC høyttalere for å få bedre/mer lyd fra TV'en. De fleste flatskjermer har som du har oppfattet, ikke all verden av lyd, så det skal ikke så mye til å forbedre den. Trådløs sub tror jeg tilhører sjeldenhetene, men det finnes sikkert. Spørsmålet er vel heller hva prisen på en sånn vil bli. Det er i hele tatt ikke så vanlig å overføre lyd trådløst, annet enn til hodetelefoner, og det blir gjerne ikke så voldsomt bra resultat, i allefall ikke uten at det koster. Et rimelige Creative eller Logitech 2.1 sett, burde holde lenge til å få "litt bedre lyd fra TV'en". Det finnes jo selvsagt andre muligheter som ikke tar opp mye plass også, som f.eks. Bose. Selv er jeg ingen stor fan av Bose anleggene, men det er mange som nærmest forguder dem, så det er helt klart at lyden de gir tiltaler mange. De kommer gjerne med en liten dvd-spiller/receiver modul, og 5 knøttsmå høyttalere og en subwoofer som typisk er liten nok til at den ikke burde skremme representanter for det "svake kjønn".

 

 

Takk for tips.

 

 

PC høytalere kan være aktuelt. Men vil det uansett passe en ny TV av i dag eller er noe spesiell kobling jeg må være på jakt etter her?

 

Beklager er helt grønn på dette:)

Lenke til kommentar

Ta en kikke på det som kalles soundbars. Finnes mange typer i mange forskjellige prisklasser. Var en god test av de i forrige Lyd & Bilde, hvor en av de billigere fikk best i test.

 

Soundbar er en enhet hvor alt er inni en modul, hvor man kan få skikkelig stereo og quasi surround lyd. Enkelte har også "trådløs" sub (Strøm kabel har den uansett).

 

Her er noen typer fra Philips: http://www.consumer.philips.com/c/hjemmeki...icDecision=true

 

Hvis du ønsker så kan jeg lete frem hvilken som fikk best i test, fant det ikke på sidene til bladet. Men har det liggende.

 

 

EDIT: Fant testen her: http://www.lydogbilde.no/bedre-tv-lyd-i-st...620-117331.html

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...