Gå til innhold

Windows 8 klar i 2012?


Anbefalte innlegg

Joda, du legger tydelig vekt på det og som du nevner så finnes det en rekke slike løsninger allerede. Men når du da sier "Den som får dette riktig først vil nok skaffe seg en god plassering" så synes jeg det virker som du ikke synes at noen av de ekisterende løsningene er gode nok? Er det bare jeg som misforstår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, du legger tydelig vekt på det og som du nevner så finnes det en rekke slike løsninger allerede. Men når du da sier "Den som får dette riktig først vil nok skaffe seg en god plassering" så synes jeg det virker som du ikke synes at noen av de ekisterende løsningene er gode nok? Er det bare jeg som misforstår?

"Riktig" vil vel i denne sammenheng innebære en rekke komponenter mer eller mindre knyttet til selve virtualiseringen. F.eks er det ingen enkel og billig måte å lage en SQL server basert på en AIX WPAR. Det er vel mer der det henger. Det er også slik at f.eks FreeBSD jail og de fleste andre OS nivå virtualiserings løsningene mangler en rekke viktige funksjoner. Det er få løsninger som matcher brukervennligheten i vmware virtual center server osv. Selv om VCS ikke har noe vesentlig med den underliggende virtualiseringsteknologien å gjøre.

 

Fin sammenligning finnes her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Operating_sys..._virtualization

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...