Gå til innhold

Gaming PC for Entropia Universe


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger hjelp til å sette sammen en pc som kan kjøre Entropia Universe på Very High. Dette er system requirements for Very High Settings:

 

Very High Settings

Internet Connection: ADSL or better

 

Operating System: Windows XP or Vista

 

Computer Processor: Intel I7 / AMD Phenom II

 

Computer Memory: 4096 MB RAM or more

 

Graphics Card (with latest drivers): NVIDIA GeForce 285 / ATI Radeon 4870 or better

 

DirectX: Version 9.0c

 

Sound Device: Direct X compatible sound device

 

Screen Resolution: 1024 x 768 pixels

 

Hard Drive Space: 10 GB of free space

 

Kjempebra spill og digg grafikk. Det krever jo egentlig sykt mye... Hjelp :hmm:

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja nå setter jeg ikke opp forslag på annet en AMD rigger, men her kommer noe av det kraftigste oppsettet AMD kan levere.

 

Radeon 5870

Coolermaster Haf 922

Asus 790x hk

Corsiar DDR3-1600 minne 4 gb

Amd phenom II 965. 3,4 ghz - 125 w

Corsiar 650w psu

WD-1 tb green HDD

 

pris eks frakt kr 8368,-, inkludert frakt kr 8467,-

 

Tenker du seriøst på Crossfire av 5870, skift til dette hovedkortet?

 

Og nå er phenom II 965 klokkevillig så en bedre en stock kjøler kan være på sin plass

 

Rimelig og god kjøler kr 199,-

 

Dyr, men enda bedre cpu kjøler.

 

Spillet er ikke det basert på cryengine 2, som er samme spillemotere som crysis, etter det jeg kan finne ut. Så forstår det er et krevende spill. Så den mest nærliggende benchmarken å se etter må vel være crysis.

 

Så dette burde være til hjelp ved valg av skjermkort.

Lenke til kommentar
[spillet er ikke det basert på cryengine 2, som er samme spillemotere som crysis, etter det jeg kan finne ut. Så forstår det er et krevende spill. Så den mest nærliggende benchmarken å se etter må vel være crysis.

 

Så dette burde være til hjelp ved valg av skjermkort.

 

Takk for forslag, men er ute etter i7 oppsett, og ja, du har helt rett i at det er basert på cryengine 2, så du kan godt sammenligne det med crysis ;)

Lenke til kommentar
Hei

 

Trenger hjelp til å sette sammen en pc som kan kjøre Entropia Universe på Very High. Dette er system requirements for Very High Settings:

 

Very High Settings

Internet Connection: ADSL or better

 

Operating System: Windows XP or Vista

 

Computer Processor: Intel I7 / AMD Phenom II

 

Computer Memory: 4096 MB RAM or more

 

Graphics Card (with latest drivers): NVIDIA GeForce 285 / ATI Radeon 4870 or better

 

DirectX: Version 9.0c

 

Sound Device: Direct X compatible sound device

 

Screen Resolution: 1024 x 768 pixels

 

Hard Drive Space: 10 GB of free space

 

Kjempebra spill og digg grafikk. Det krever jo egentlig sykt mye... Hjelp :hmm:

Hmm jeg bare lurer på hvor du har disse kravene fra? HD4870 sammenlignes med GTX285. Det er nå engang slik at HD4890 er bedre enn HD4870. GTX275 er dårligere enn GTX285, men sammenlignes med HD4890. GTX275 er klart bedre enn HD4870. Jeg bare lurte for listen ser merkelig ut. 4 GB or more, er dette er RAM-spill?

 

Det er krav om Dx9 og da tyder det på at Windows XP klarer seg. Windows X 32-bit har ingen problemer med 2 GB RAM...

 

I tillegg snakker en om Intel i7 vs AMD Phenom II? Intel i7 er jo en sterk prosessor som koster fra 1500,- og oppover, mens AMD Phenom II variere mye mer og starter fra 600,- kr og oppover. BTW virker helt sinnsykt at ikke Q9550 og GTX275 feks skal holde når AMD phenom II X4 805 + HD4870 kjører high - det er jeg helt sikker på at er feil.

 

Dette her må være tatt ut av luften eller satt opp av noen som ikke vet forskjell på de forskjellige tingene? Er dette fra hjemmesiden til spillet har du en link?

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Hvis det er basert på samme motor som Crysis kan det være et poeng å kjøpe nVidia, siden de gjerne har litt mer optimaliseringer mot det. Hvis det er gunstig prismessig så klart.

 

Angående system requirements: Det er ikke noe nytt at den er veldig uklar og misvisende. Bruker å være lignende på de fleste spill.

 

Ellers har du spill som påstår "intel dual core 2.2ghz" , stor forskjell på en tidlig pentium dual core i forhold til de dual corene som blir utgitt tidlig neste år til LGA1156.

 

Bad system requirements, nothing new.

Lenke til kommentar
Dette her må være tatt ut av luften eller satt opp av noen som ikke vet forskjell på de forskjellige tingene? Er dette fra hjemmesiden til spillet har du en link?

 

Her er link

 

Spillet tar SYKT mye av pc'en, veldig krevende spill. Men er klar over feilene på "system requirements", lo da jeg så det første gang. Men det er nå en annen sak, men trenger flere forslag, helst fra prisguiden eller mpx, kommer uansett til å handle fra mpx. 25% rabatt :dribble:

Lenke til kommentar

OK da er det ike så mange valg. Dette fra MPX. Klargjort for evt et skjermkort til. Satt inn 8 GB ram, da har du også for å kjøre tungt på 64-bit OS. HD5870 komer inn i begynnelsen av Desember, og du bør vente på det. dersom du ikke gidder å vente, foreslår jeg å ta HD4890 til ca 1500,- og se om det går. Kjøp et til senere hvis du trenger mere guffe:

 

 

Intel Core i5-750 Quad 2.66GHz CPU

S1156, 8MB cache, 45nm, m/Vifte

1 619,- Slett

 

 

ASUS P7P55D Pro Socket-1156 Hovedkort

ATX, DDR3, 2xPCIe 16x, SLI, CrossfireX

1 449,- Slett

 

 

Samsung SpinPoint F1 SATA2 1TB

7200 RPM, 32MB cache, SATA2

659,- Slett

 

 

Sapphire Radeon HD 5870 1GB Skjermkort

PCIe 2.0, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, DX11

2 849,- Slett

 

 

Kingston HyperX 8GB 1333MHz DDR3 KIT

2GB x 4, CL 7-7-7-20, Dual Channel

1 995,- Slett

 

 

Cooler Master HAF 932

ATX, Uten power, USB, FW, eSATA, Audio

1 195,- Slett

 

 

Corsair HX 850W Strømforsyning

ATX, EPS, 12xSATA, 6xPCIe, 80+, Modulær

1 449,- Slett

 

 

Sum 8 971,-

Miljøavgift 0,-

Fraktforsikring 0,-

Frakt inkl. evt. gebyr * 0,-

Mva 2 243,-

Totalt 11 215,-

* Gå til kassen for å beregne korrekt fraktpris.

 

+ En DVD-brenner til 250,-

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
OK da er det ike så mange valg. Dette fra MPX. Klargjort for evt et skjermkort til. Satt inn 8 GB ram, da har du også for å kjøre tungt på 64-bit OS. HD5870 komer inn i begynnelsen av Desember, og du bør vente på det. dersom du ikke gidder å vente, foreslår jeg å ta HD4890 til ca 1500,- og se om det går. Kjøp et til senere hvis du trenger mere guffe:

 

Takk for svar, så veldig bra ut, men vet ikke helt anngående i5 prosessoren, blir garantert HD5870, og har ikke planer om å kjøpe pc med det samme, blir nok ikke noe før utpå nyåret ihvertfall. Får se ann, først må jeg begynne å spare inn litt penger.

Lenke til kommentar

i5 760 er en veldig god prosessor og vil duge helt fint til det du planer å gjøre.

 

8gb med RAM er unødvendig mye, kjøp heller 4gb også kan du eventuelt oppgradere om det skulle trengs en gang i framtiden (neppe i 2010..)

 

Strømforsyningen er veldig god om du planlegger 2stk skjermkort, hvis du ikke gjør det, er det bare å kjøpe en mindre en(typ 600ish).

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
i5 760 er en veldig god prosessor og vil duge helt fint til det du planer å gjøre.

 

8gb med RAM er unødvendig mye, kjøp heller 4gb også kan du eventuelt oppgradere om det skulle trengs en gang i framtiden (neppe i 2010..)

 

Strømforsyningen er veldig god om du planlegger 2stk skjermkort, hvis du ikke gjør det, er det bare å kjøpe en mindre en(typ 600ish).

 

Jaok, takk for veldig hjelpsomt svar, tror jeg går for 4 GB ram, og oppgraderer om jeg trenger mer, men er litt usikker på 2 skjermkort, men starter med ett, og går for 2 vis det trengs, så kjøper jeg heller strømforsyning som er litt stor enn litt for liten, da slipper jeg jo å bytte den vis jeg skal invistere i xtra skjermkort.

 

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...