Gå til innhold

Crossfire på Gigabyte GA-P55-UD3


srbz

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har bestilt meg et Gigabyte GA-P55-UD3, men ser nå at det kun har 1stk PCIe x16, men også 1stk PCIe x4. Vil jeg kunne kjøre Crossfire på dette om jeg skulle ønske å putte inn et ekstra skjermkort senere?

 

Storebroren GA-P55-UD5 har oppgitt 2stk PCIe. I den grad UD3 i det hele tatt takler CF, hvordan vil ytelsesforskjellen på disse to være?

 

Jeg har ikke konkrete planer om å kjøre CF dersom jeg får tak i HD 5850 innen rimelig tid, men det er jo alltid greit å være obs på mulighetene.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crossfire støtten er like dårlig på begge kortene, vil du/dere ha full crosfire støtte må dere gå for X38, X48, X58 chipset osv. .....

Er noen andre løsninger der ute som man kan få full crossfire støtte av på eks. P55, men denne løsningen er noe dyrere og en god del skjeldnere

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Crossfire støtten er like dårlig på begge kortene

Er ikke helt enig der, når du kjører GA-P55-UD3 i CrossFire, så vil begge PCIEX16 slottene kjøre i x4 mode, og etter hva GIGABYTE opplyser, så er den andre PCIEX16 slotten ikke PCI Express 2.0(500 MB/s pr. lane), så jeg går ut i fra den er PCI Express 1.0(250 MB/s pr. lane). Så hvis PCIEX16 slottene kjører med samme hastighet, blir det 250 MB/s x4= 1000 MB/S, noe som er helt elendig.

 

På GA-P55-UD4 er begge PCIEX16 slottene PCI Express 2.0(500 MB/s), og kjører i x8 mode i CrossFire/NVIDIA SLI. Så da blir det 500 MB/s x8= 4000 MB/s !

 

Men jeg er enig i hva du sier om X38, X48, X58 chipset, som vil kjøre med 500 MB/s x16= 8000MB/s i CrossFire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...