Gå til innhold

Bass strenger og andre småting


kallepetrus

Anbefalte innlegg

skal kjøpe nye bass strenger nå :) noen forslag ? helst litt midt på treet i pris, trenger ikke være noen veldig gode strenger :) hva er forskjell på longscale og shortscale ?

spiller på en epi thunderbird :D

 

Og når jeg kjøpte bassen fikk jeg med en umbrakonøkkel (eller hva det heter, sekskantet skruting) hva bruker man denne til ? det er jo ikke noe sted å skru med en slik ?

 

Og vet noen om en gigbag til thunderbird ? helst norsk nettbutikk :)

 

Og er disse behringer pedalene noe tess ? altså de i 250 kr's klassen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke mye erfaringer med basstrenger, men de gangene jeg har skiftet strenger på en bass har jeg satt på Ernie Ball Hybrid Slinky(.045-.105) og har ikke fått noen klager til nå :)

 

Longscale/shortscale har med skalaen på halsen(lengden). Thunderbird er såvidt meg bekjent en longscale-bass.

 

Umbrakoen er til å justere truss-rod, metallstangen inni halsen som kompenserer for strenge-tension(i mangel på et bedre ord).

 

Gigbag til thunderbird er ikke enkelt, der må du egentlig bare sende en mail til f.eks Sound1 og høre om de har en som passer, evt om de kan bestille til deg :)

 

Berhinger: De virker - en stund.. Men om du vil ha noe som kan vare en stund så går nok det meste annet foran, vil jeg si :) I tillegg er de ikke kjent for å ha god lyd på effektene sine.

Lenke til kommentar

Thunderbird er longscale, og av strenger jeg har vært borti så liker jeg D'Addario EXL165 og Fender Pure Nickel Original Roundwound 7150 (som jeg bruker nå) best.

 

Bag: Jeg har sett en på nett, men det var fra en amerikansk butikk. Så hør med gitarbutikkene i Norge, helst i butikker nær deg som du kan stikke innom, om de kajelpe deg.

 

Behringer: det kommer helt an på hvilken pedal du tenker på. Noen er bra, noen er rævva. :)

Lenke til kommentar

http://cgi.ebay.com/20mm-Gig-Bag-Soft-Case...=item56340b727b

 

Av distortion til bass ville jeg sett på Electro Harmonix Bass Big Muff! :) Chorus osv går på budsjett osv. Electro Harmonix lager og en chorus-pedaler som kan være verd å sjekke ut :) Ellers er Boss sine pedaler av god kvalitet, og de lager de fleste type pedaler. På dyrere pedaler enn Boss igjen er som regel kvaliteten så god at du kan gå etter ideallyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...