Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer i forbindelse med oppstart av selvbygd PC


Anbefalte innlegg

Jeg ble nettopp ferdig med å bygge på PCen min (oppgradert CPU, PSU, hovedkortet og RAM). Jeg prøvde så å skru den på, men da kom det en helt sinnsyk langtrukken pipelyd som bare vedvarte. På skjermen stod det kun "check system connection". Jeg valgte derfor å skru av PCen ved å holde inne avknappen. Er det noen som har anelse om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herreud så pinlig, jeg hadde glemt å koble til strøm til skjermkortet! Nå har jeg iallefall fått opp BIOS og fått bootet fra en CD med Memtest86+ :)

Er det noe feil når det ikke skjer noe på skjermen med mindre jeg går inn i BIOS? Jeg regner med at dette endrer seg når jeg har fått installert Windows på nytt...?

Lenke til kommentar

Nå er egentlig PCen min helt klar til bruk, og det aller meste funker. Jeg har dog et lite "problem"; det ser ut til å være en del problemer med restarting. Hver gang jeg f.eks. skal restarte PCen etter en oppdatering, stopper det helt opp når PCen har skrudd seg av. Skjermen skrur seg av, men vifta og lysene på kabinettet fortsetter å kjøre. Hva kan dette være? Det skjedde under installasjonen av Windows 7 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...