Gå til innhold

Archos 5? er denne bra?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Stoler mer på fysikk enn jeg gjør på deg :p Mange stikkontaktladere gir bare 500mah, da lader den ikke raskere. Noen gir 800mah, da lader den raskere. Noen få gir 1000mah, da lader den på litt over halve tiden. Noe som fortsatt vil si 4+ timer hvis den er helt tom. Greit nok, det er raskere, men fortsatt mye i forhold til andre dingser

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Jau, en på 1000mah. Det står på laderen hvor mye den gir- 5V XmAh.

 

Hvordan lader du? Fra helt tom til helt full, eller fra delvis tom til delvis full, etc?

Husk (eller "til informasjon"), lithium ion baserte batterier lader 70% av kapasiteten på 1/3 av total ladetid, mens de resterende 30% (såkalt topping charge) tar dobbelt så lang tid som de første 70%. Det er dette "hurtigladere" utnytter- finnes ikke hurtigladere, finnes bare dårlig informerte forbrukere som mistolker grunnen til at det virker som det går raskt- hurtigladere stopper når batteriet når 70% og virker derfor ""raske". Uansett, poenget er at jeg har merket at archosen (og android generelt etter det jeg hører) ikke har verdens mest stabile batterimåler. Når jeg først fikk min trodde jeg det var noe galt med den fordi den hoppet hit og dit litt før den roet seg etter lading. Hvis du da lader den med en vegglader på 1000mAh, vil jeg tro at det tar ca 1.5 time elns før archosen ser ut til å være full, og viser full batterimåler når du drar den ut av kontakten- da har den begynt på topping charge og batteriestimatet har ikke helt stabilisert seg enda.

 

@Fear the Scare: OS kommer til å forbedre seg, og du kan kjøpe en ladestasjon til 200 kr som gjør lading mye raskere- eller en vegglader som kjøttbeing nevner, som er en mellomting. Største problemer er skjermen, resistiv skjerm er hat å skrive med, men nå kommer du neppe til å skrive romaner på den så bør ikke være noe stort problem

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Står ikke på laderen noe om mah.

Og hvor kan denne ladestasjon du nevner bestilles fra? lader den med 1000mah?

 

Og det med at batterimåleren er noe feil. Ja dette er jævlig irriterende. Den skal liksom blinke når den er ferdig og lade. Men når jeg drar den ut tar d cirka 2 min så er den nede på 90%. Har funnet ut av ved og dra ut laderen og sitte den i igjen og la den lade litt til så ordner det seg:)

Endret av KjoTTbein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jupp der har du nok grunnen til at det firker raskere enn en full lading egentlig tar. Som sagt, topping charge er tregt.

 

Mini dock: http://www.pixmania.com/no/no/1548113/art/.../mini-dock.html

Strømadapteret til den er 5V 2A (2000mAh). 500mAh av de er nok dedikert til USB porten på docken for tilkobling av ekstern harddisk etc, så tipper 1500mAh brukes til faktisk lading.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+89234341
Er denne på 250 gb med windows 7, eller må man betale noe ekstra? Og kan den kobles til et hvilket som helst trådløst nettverk?

 

Dessuten står det på Akam at den ikke har noen lydinngang (?), men jeg regner med at den har en 3,5 mm minijack?

 

 

Tror du bør undersøke litt mer før... for det første, ingen av Archos 5 spillerne finnes med windows, eller kan kjøre windows på noen som helst måte, now or ever. For det andre, hvorvidt den har lydINNGANG er vel irrelevant, går ut fra det er lydUTGANG du er på jakt etter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...