LucarioX Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Skal legge inn Windows 7 på enda en maskin her nå, en bærbar Acer. Problemet er som så at maskinen nekter å boote opp fra installasjons disken. Har satt DVD-romen som første boot alternativ i BIOS, men den greier ikke å boote opp fra disken. Hører at den prøver å finne disken, men den rekker aldri å spinne helt opp før jeg blir sendt inn i Vista igjen. Hva er galt? Har 32bit Vista og dette er 64bit Windows 7, så kan ikke starte installasjonen inne i Vista! Noen tips? Dette haster litt!
myhken Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Har BIOSen din en BOOT meny da i oppstarten, ofte ESC, Fxx eller noe slikt. Om ikke, se om du har flere DVD/CD ROM alternativer i BIOS å velge fra. Og du har selvsagt en lovlig Windows 7 DVD plate? Ikke noe piratkopi lastet ned fra nettet?
LucarioX Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Dinside.no har en guide jeg følger. Lånte en venns W7 DVD og brente ut en DVD fra dens filer, slik Dinside sier: Men hvem vil ha glede av dette? Microsoft har ikke for vane å dele ut Windows-DVDer til fri gjennomprøving, noe som begrenser muligheten for mange. Har du derimot tilgang på en slik, for eksempel fra jobb eller venner, er det altså mulig. Vi legger for ordens skyld til at trikset er fullt lovlig, og bryter ikke med avtalebestemmelsene (End User License Agreement - EULA), i følge vår kilde Computerworld.com. Tar litt tid før jeg får min egen DVD og licens, så tenkte jeg skulle prøve dette trikset. Er jo bare å skrive inn gyldig licens fra MS når jeg får det? Er det noen grunn til at dette ikke skulle gå? Står at det er helt lovlig og alt.. Uansett, prøver å brenne ut på nytt nå, og ser hva som skjer
myhken Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Men det er jo det her som er problemet. Du kan ikke bare brenne ut filene og tro du har fått en oppstartbar DVD. Du må kopiere platen med et eller annet program, som også kopierer boot delen av platen. Jeg bruker UltraIso, men det koster penger. Det finnes sikkert andre programmer som gjør samme jobben, som ikke koster penger. Uansett, du må rippe platen helt, ikke bare kopiere filer.
LucarioX Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Joda, er klar over det, alt det skal være i orden.
myhken Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Joda, er klar over det, alt det skal være i orden. Virker jo ikke som det er i orden, siden du ikke får startet opp fra DVD platen...hvis den begynner å spinne, for å så gå til oppstart av Vista, så mangler du jo oppstartsfilene på DVD platen.
Mechablast Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 (endret) Rippet/kopierte du denne fra en windows 7 plate eller lastet du ned? Om du lastet ned så må iso filen brennes som image, funker ikke å brenne selve isofilen rett på platen. Endret 21. november 2009 av arjato
LucarioX Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Bare glem det, fikk det til nå! Alt er installert, eneste problemet nå er at opplsøsningen er alt for lav, og at jeg ikke får den høyere. Lastet ned alt av updates og driverene er "up to date". Hva pokker gjør jeg nå?
Mechablast Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Prøve å reinstallere driverne til skjermkortet.
Mechablast Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Vist du poster spesifikasjonene på skjermkort så kan jeg se om jeg finner driveren du trenger. Har du sjekket på enhetsbehandling at det ikke er noen ukjente enheter der, eller gule utropstegn.
LucarioX Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Alt var i orden i enhetsbehandling ja, fant dog etter noen timers søk en Nividia driver som funket. Ser ut til at alt skal funke flott da Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå