Gå til innhold

Bærbar til mediaplayer


Anbefalte innlegg

har skrapa sammen min gamle 486 DX4 100 mhz... Skal bruke den som mediaplayer

 

Har fått til lydkortet og slikt da i dos... og funnet en mediaplayer som jeg kan bruke i dos.. men så er mitt spm:

 

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg får til nettverket i dos.. opp mot windows slik at jeg kan spille sanger over nettet?

 

 

Hilsen Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, jeg ville ikke satse på å kjøre nettverk i DoS, tror du må over på linux for å få til et komandolinje basert OS i nettverk. Jeg er ikke sikker...

 

men, du vurderer ikke å legge inn windows 95 da?, og bruke en sånn network remote controller til winamp som fjernstyring? det er en drøss slike plugins på www.winamp.com...

Lenke til kommentar

Hensikten er å kunne bruke en liten maskin...

 

Fant ut at jeg kan bruke nettverket i dos... men må bare finne hardware som støtter det hele...

 

Og da skal jeg klare å lage en liten kompakt maskin til nettopp den bruken...

 

Går jo ganske fort å boote opp i dos og da... Er liksom det som er drømmen!

Lenke til kommentar

Sorry at jeg sier det men Linux må jo være det du lengter etter her... Skal du bare spille mp3 (ogg?) så finnes det masse med ncurses programmer som gjør det.

Se bare på MP3 Blaster

 

Det er bare å sjekke om hardwaren er støttet i linux og legge inn minimal installasjon av redhat. Det meste av gamle nettverk/lyd-kort er støttet nå. Å kjøre DOS byr på ganske mange proglemer som korte filnavn, dårlig nettverks støtte, ikke noe ekte fleroppgavekjøreing, dårlig cd støtte, begrenset script mulighet etc.

 

Kjører selv windows på desktopen men skulle aldri gitt meg inn i å la en dos maskin spille musikken min.

Lenke til kommentar

Er fullstendig klar over at linux er programmet for meg... (OSet)

 

Problemet er at jeg har et koselig Mwave lydkort... Og siden dette er av samme sorten som winmodem serien så er det etter meg bekjent ikke klart å utviklet en driver som kan drive lydkortet i annet en dos og windowsmode og forsvinner liksom litt av vitsen med linux...

 

Men hvis noen kjenner til en linux driver til dette kortet blir jeg kjempe glad..

 

Er av typen Mwave og står i en IBM Thinkpad 755CE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...