Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bærbar med Windows 7 finner ikke internet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nettopp kjøpt ny bærbar pc og har problemer med å få til tråløs internett forbindelse. Jeg finner og klarer og koble meg til det tråløse nettverket, men internett fungerer ikke. En slik tegning blir vist:

[Din PC]-------[Ditt nettverk]----X-----[internett]. Hvis jeg bruker kabel så fungerer det, etter jeg har deaktivert tråløs forbindelse. Har sjekket på Internet Protocol og der er alt på motta ip adresse automatisk etc. På alle CD-ene som følgte med står det "Already installed on your computer" så jeg tror at alle drivere etc. er installert.

Håper at noen har kunnskaper rundt dette området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville gått frem med først å se om det var nye trådløse drivere tilgjengelige for nedlasting. Det kan være et problem med nyutviklede drivere og tilhørende software som de allerede har vært og fikset på. Hvis ikke, ville jeg re-innstallert driverne fra CD uansett, det er fort gjort. Fabrikkinstallasjon er ingen garanti for feilfrihet. Hvis det ikke hjelper, ville jeg deaktivert programvaren som følger med det trådløse kortet ( for eksempel hvis det er Intel sitt), og da mener jeg det som kommer opp og viser tilgjengelige nettverk, ikke selve driverne (som stadig skal vises aktive i device manager), og så ville jeg gått inn i kontrollpanelet og aktivert den tilsvarende funksjonen som er innebygget i Windows.

Andre som har mer peiling ville kanskje gjort noe helt annet, kanskje mye enklere for alt jeg vet..

Endret av ols
Skrevet

Ok, har funnet ut av hva problemet var. Tingen er at jeg må ha 4 eller 5 streker på den tråløse nettverks indikatoren. Får jeg 3 er jeg fortsatt koblet til nettverket, men internett ryker. Det positive er at internett fungerer, men hvordan skal jeg klare å løse dette problemet. Har en annen laptop som fungerer fint fra samme distanse.

Gjest medlem-82119
Skrevet

Har selv windows 7 home premium 64 bit, og bruker et linksys WUSB600N USB-nettverkspinne, og det fungerer fjellstabilt selv med to streker.

Forutsetter at du har siste driverversjon, og f.eks valgt 64 bits drivere hvis du kjører på 64-bit os.

Jeg ville i utgangspunktet sett hvilke kanaler naboene bruker, og så valgt en mest mulig ledig kanal (helst 1, 6, 11, eller 16).

Deretter ville jeg sjekket om nettverket sender på alle nettverkstypene (B, A, G, og N) og stilt inn router til kun å sende på en kanal (G eller N, alt etter hvilket kort du har).

Tilslutt så ville jeg avinnstallert adobe reader som jeg har opplevd lager kluss på trådløse nettverk før, og byttet til f.eks pdf-xchange viewer.

Jeg opplevde også at nettverket gikk seg til på win 7, aner ikke hvorfor.

Når jeg la det inn, lå signalstyrken på 1-2 streker, etterhvert steg det til 2-3 streker.

Det var aldri problem med 1-2 streker heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...