Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Ble ikke no plekter eller trommestikke denne gangen, men fikk en setlist, så det må jeg si meg fornøyd med.

 

Da så jeg deg :D

 

Dog sto ikke jeg i snake pit :( - Stod like langt fremme, men hadde trengselen. I dag har jeg Metallnakke og litt øresus, men fy fader:

 

Møtte opp litt før halv to, var først igjennom ved både første og andre port. Plasser helt forran! Yay!

 

Gojira imponerte meg ganske mye i går. Bedre enn jeg har hørt dem før. Gitaristen med det lange håret stod rett forran meg nesten hele konserten, og hadde god publikumskontakt. Masse spilleglede.

 

Mastodont er bedritent. ELENDIGE låter, null innlevelse og spilleglede, dårlig lyd og for langt set. Hetfield var i det minste ute på siden av scenen for å se litt på dem spille. Jeg knipset blide av ham :p

 

Metallica leverte! Korteste konserten jeg har vært på med dem, men du verden så bra. Litt skuffet over at setlisten var såpass lite variabel fra forrige legget. Er ikke glad i no remorse, i stor grad, og hadde håpet på creeping death i stedet, men jeg skal ikke klage :D

En av mine favorittsanger gjennom tidene er Misery, og jeg hadde Rob RETT forran meg gjennom hele introen, og fikk nesten en semi av å se og høre den låta!

 

6 plekter ble det også. Gav bort fire av dem, ett til en guttunge som blei dritskuffa og fikk tårer i øynene da jeg rappa plekteret ut av lufta rett forran ham, ett til hver av kompisene og ett til en jente på 16~ som stod med meg og headbanga som faen.

Stod sammen med en fyr fra Alta. Han var dritfan, han også, og vi storkoste oss gjennom hele konserten. Sammen dannet vi skjold for jenta mot idiotene som hadde vaskemaskin bak oss...

 

Alt i alt: WOHO! WANT MORE!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ufattelig deili konsert, selv om eg gjerne kunne sluppet å høre noe fra band nummer 2. Men det føste bandet, kva var navnet på dem? Falt litt i smak.

Hoved konserten var syk bra :D

 

Men frustrerendes med folka som skulle gi vann under konserten, kunne få øyenkontakt og vise tydelig at man ville ha vann, men man fikk det aldri. Litt sener når man hadde gitt opp og fokusere på konserten så kommer dem og da er det forsent. Spessielt når folk rundt måtte begynne å sitte seg ned pga forlite væske. Neste konsert skal iallefall drikke sikrest før en går inn i klyngen.

 

Men hadde super plass fremme ved svingen på høgre og storkoste meg ellers :D

Lenke til kommentar

Ble ikke no plekter eller trommestikke denne gangen, men fikk en setlist, så det må jeg si meg fornøyd med.

 

Da så jeg deg :D

 

 

Dog sto ikke jeg i snake pit :( - Stod like langt fremme, men hadde trengselen. I dag har jeg Metallnakke og litt øresus, men fy fader:

Møtte opp litt før halv to, var først igjennom ved både første og andre port. Plasser helt forran! Yay!

Gojira imponerte meg ganske mye i går. Bedre enn jeg har hørt dem før. Gitaristen med det lange håret stod rett forran meg nesten hele konserten, og hadde god publikumskontakt. Masse spilleglede.

Mastodont er bedritent. ELENDIGE låter, null innlevelse og spilleglede, dårlig lyd og for langt set. Hetfield var i det minste ute på siden av scenen for å se litt på dem spille. Jeg knipset blide av ham :p

Metallica leverte! Korteste konserten jeg har vært på med dem, men du verden så bra. Litt skuffet over at setlisten var såpass lite variabel fra forrige legget. Er ikke glad i no remorse, i stor grad, og hadde håpet på creeping death i stedet, men jeg skal ikke klage :D

En av mine favorittsanger gjennom tidene er Misery, og jeg hadde Rob RETT forran meg gjennom hele introen, og fikk nesten en semi av å se og høre den låta!

6 plekter ble det også. Gav bort fire av dem, ett til en guttunge som blei dritskuffa og fikk tårer i øynene da jeg rappa plekteret ut av lufta rett forran ham, ett til hver av kompisene og ett til en jente på 16~ som stod med meg og headbanga som faen.

Stod sammen med en fyr fra Alta. Han var dritfan, han også, og vi storkoste oss gjennom hele konserten. Sammen dannet vi skjold for jenta mot idiotene som hadde vaskemaskin bak oss...

Alt i alt: WOHO! WANT MORE!!!

 

 

 

Da får du komme bort å hilse på neste gang om du ser meg :D

 

Skal merke det i kroppen dagen etter en konsert. Men merker det heldigvis ikke like mye nå som tidligere. Deilig å ikke være totalt ødelagt i nakke et par dager og uten stemme dagen etter. Ørene er jeg snill mot og bruker propper. Glemt propper et par ganger og vært smånervøs når susingen ikke har gitt seg etter to-tre dager, så våger ikke la vær.

 

Snilt av deg å gi det bort til guttungen da :) Gjorde det samme med en unge i Sverige som prøvde å få tak i en badeball. Lille ungen og den største badeballen. Det litt av et syn. Hehe.

Lenke til kommentar

Joda, Metallica får absolutt godkjent karakter av meg. Bra show, etterhvert spektakulære pyro-effekter, og naturlig nok klart bedre lyd enn da jeg så dem på Telenor Arena for to år siden. Likevel følte jeg at gitarene kunne drukne litt i hverandre, og på introen til "My Friend of Misery" låt bassen temmelig pløsete.

 

Er stort sett fornøyd med låtvalgene, selv om min "ønske-setliste" nok ville vært uten "No Remorse", "Hell and Back", og noen av låtene fra deres oppskrytte gjennombruddsalbum (men jeg var selvsagt klar over at "The Black Album" skulle spilles i sin helhet). Følte også at de kunne spart litt mer på "kruttet" da de spilte episke "Master of Puppets" helt i begynnelsen av showet, men er selvsagt fornøyd med at den ble spilt! Og selv om noen av de mer radiovennlige sangene kan oppleves litt kjedelige av en tilhenger av 80-tallets "ekte" heavy metal, lot jeg meg gladelig rive med av de åpenbare stemningsløftene disse låtene frembragte! Alle i alderen åtte til 60 sang med, de store gutta løftet sine nette små kjærester opp i været slik de skulle få et glimt av det yrende folkehavet, og halvparten filmet med mobilene sine...

 

Avslutningen var uansett helt kanon, både musikalsk og showmessig - ikke minst da "Blackened" kom som første bonus-låt, var jeg i ekstase!!

 

See you next time, Metal Masters!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle i alderen åtte til 60 sang med, de store gutta løftet sine nette små kjærester opp i været slik de skulle få et glimt av det yrende folkehavet, og halvparten filmet med mobilene sine...

Det var dritkult å se alle rundt meg synge! Alle i hvilken som helst alder var med! hoho var nok ikke bare de store gutta som løftet kjærestene sine opp i været, ska du se.. hahahah

Lenke til kommentar

Balle, Gojira og Metallica var bra! Mastodon på den andre siden....

 

Ugh, stedet jeg stod hadde værste lyden. Nesten helt forerst til høyre for snakepiten, fy faen helvette for en jævla irriterende bass OG basstromme på alle 3 bandene, men verst var det på mastodon. Jaja, bare å glede seg til eksamen imorgen.

Da sto vi på samme plass! Men jeg er takknemlig for at jeg ikke var borti en irriterende person denne gangen! Alle rundt meg var ålreite folk! Digga denne konserten! :D

 

Ja, jeg digga den siden av scenen, det var ingen irriterende folk :D

Lenke til kommentar

Det er nok fordi både Dagbladet og VG suger.

 

 

Stod sammen med en fyr fra Alta. Han var dritfan, han også, og vi storkoste oss gjennom hele konserten. Sammen dannet vi skjold for jenta mot idiotene som hadde vaskemaskin bak oss...

Alt i alt: WOHO! WANT MORE!!!

 

Nå hadde ikke jeg muligheten til å reise dessverre, men kjenner en del herfra som var der nede.

Lenke til kommentar

Det er nok fordi både Dagbladet og VG suger.

 

 

Stod sammen med en fyr fra Alta. Han var dritfan, han også, og vi storkoste oss gjennom hele konserten. Sammen dannet vi skjold for jenta mot idiotene som hadde vaskemaskin bak oss...

Alt i alt: WOHO! WANT MORE!!!

 

Nå hadde ikke jeg muligheten til å reise dessverre, men kjenner en del herfra som var der nede.

 

"herfra"?

Lenke til kommentar

Det er nok fordi både Dagbladet og VG suger.

 

 

Stod sammen med en fyr fra Alta. Han var dritfan, han også, og vi storkoste oss gjennom hele konserten. Sammen dannet vi skjold for jenta mot idiotene som hadde vaskemaskin bak oss...

Alt i alt: WOHO! WANT MORE!!!

 

Nå hadde ikke jeg muligheten til å reise dessverre, men kjenner en del herfra som var der nede.

 

"herfra"?

 

Finnmarks hovedstad: Alta.

 

 

:p

 

 

Var ikke sminkeperioden til Kirk på slutten av nittitallet? Mener å huske at han hadde neglelakk og litt forskjellig under Cunning Stunts konserten. I 1997.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...