Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy prosessorbruk gjør maskinen svært treg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må sette den på høy ytelse!

 

og strøminnstillinger på laptop handler ikke bare om dvale og lysstyrke..

 

ofte når man setter en laptop på strømsparer vil maskinens CPU reduseres med opptil 70% ytelse...

 

Var det jeg mente og det jeg gjorde.

 

Det fungerte ganske bra, men jeg tror fortsatt det er noe galt. Den tar helt av ved vanlig bruk, men ligger ganske lavt på idle nå. Mellom 0-5 %.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

inne på kjør -> msconfig -> oppstart krysser du bort disse:

 

- adobe acrobat

- adobe reader

- java

- daemon tools lite

 

 

trykk ok, og velg omstart nå..

 

kom til bake og rapporter om det blir noe bedre..

 

HP har så sinnssykt mye søppelprogrammer som egentlig er helt unødvendige

 

over halvparten av de som det står hewlett packard på har Windows innebygget fra før

Lenke til kommentar
sempron cpuene blir varme, men det skal ikke ha en slik påvirkning at cpu hopper fra 0-100 hele tiden

Men om det er slik at det er mye støv i maskina/dårlig kjøling på CPU slik at den blir unormalt varm, kan dette føre til denne type oppførsel.

 

NEI, det kan det ikke. Hverken vifte eller varme bruker CPU cykler, det bare er sånn, OK?

 

Til trådstarter:

Når du skal vise oss hvor mye cpu du bruker er det en dårlig ide å sortere etter minnebruk. Sorter prosessene etter CPU-bruk, alt. legg inn kolonne for CPU tid og sorter etter den.

Du bør også se deg om etter alternativer til task manager som f.eks Process explorer.

Du har alt for mange prosesser gående. Jeg har like mange men kjører X-antall virtuelle servere, office og 5-6 instanser av iExplorer.

Lenke til kommentar
sempron cpuene blir varme, men det skal ikke ha en slik påvirkning at cpu hopper fra 0-100 hele tiden

Men om det er slik at det er mye støv i maskina/dårlig kjøling på CPU slik at den blir unormalt varm, kan dette føre til denne type oppførsel.

 

NEI, det kan det ikke. Hverken vifte eller varme bruker CPU cykler, det bare er sånn, OK?

Har vel aldri sagt at vifte/varme bruker CPU cykler? Har vel aldri slått deg at enkelte CPUer justerer seg automatisk når den blir for varm? Som igjen kan føre til denne type oppførsel?

 

Vet at Intel bruker dette på flere CPUer for bærbare ihvertfall, vet ingenting om AMD.

 

.............. det bare er sånn, OK?

Lenke til kommentar
sempron cpuene blir varme, men det skal ikke ha en slik påvirkning at cpu hopper fra 0-100 hele tiden

Men om det er slik at det er mye støv i maskina/dårlig kjøling på CPU slik at den blir unormalt varm, kan dette føre til denne type oppførsel.

 

NEI, det kan det ikke. Hverken vifte eller varme bruker CPU cykler, det bare er sånn, OK?

Har vel aldri sagt at vifte/varme bruker CPU cykler? Har vel aldri slått deg at enkelte CPUer justerer seg automatisk når den blir for varm? Som igjen kan føre til denne type oppførsel?

 

Nei, det kan det ikke, og jo, det du påstår er det samme som om varme eller vifte skulle bruke CPU cykler. CPU kan throttle ned men det vil IKKE gi seg slike utslag, særlig ikke når maskinen ellers går på tomgang. Problemet er økt CPU aktivitet, IKKE redusert aktivitet slik du antyder.

Lenke til kommentar
sempron cpuene blir varme, men det skal ikke ha en slik påvirkning at cpu hopper fra 0-100 hele tiden

Men om det er slik at det er mye støv i maskina/dårlig kjøling på CPU slik at den blir unormalt varm, kan dette føre til denne type oppførsel.

 

NEI, det kan det ikke. Hverken vifte eller varme bruker CPU cykler, det bare er sånn, OK?

Har vel aldri sagt at vifte/varme bruker CPU cykler? Har vel aldri slått deg at enkelte CPUer justerer seg automatisk når den blir for varm? Som igjen kan føre til denne type oppførsel?

 

Nei, det kan det ikke, og jo, det du påstår er det samme som om varme eller vifte skulle bruke CPU cykler. CPU kan throttle ned men det vil IKKE gi seg slike utslag, særlig ikke når maskinen ellers går på tomgang. Problemet er økt CPU aktivitet, IKKE redusert aktivitet slik du antyder.

Joda, når CPU throttler ned vil Windows tro at CPU jobber mer enn det den egentlig gjør. Har nettopp vært utfor dette med min egen maskin.

 

EDIT: Vet ikke helt hvordan det er med Vista/Windows 7, men VET at du får CPU spikes når den throttler i XP.

Endret av Savage
Lenke til kommentar

Gjorde det vesleengen foreslo. Forslaget til Mazatuslasagne ville jeg ikke gjøre ettersom jeg føler det skal fungere fint uten at det skal se så idiotisk ut. Det er jo noe som er galt ettersom det funket mye bedre før. Da burde jeg vel heller finne feilen i motsetning til å kompensere så sinnsykt for den tapte ytelsen?

 

post-68434-1258648351_thumb.jpg

 

Ikke helt idle, men vanlig bruk i form av firefox og Word.

 

post-68434-1258648497_thumb.jpg

 

Sortert slik det ble foreslått.

post-68434-1258648386_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...