Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forskjeller billige vs dyre nettverkskort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de dyre nic ene sparer deg litt men jeg har ikke merka no forskjell, untatt at det dyre jeg har kan jeg bruke vanlig tp som kryssa kabel mellom 2 maskiner. ( vet ikke hvordan)

 

Det er den innebygde Auto Sensing funksjonen på kortet som muliggjør dette, kortet *ser* om kabelen er krysset eller ikke, og tilpasser seg deretter. Dette finne du ikke bare på dyre kort, Biltema kortene har også denne funksjonen :lol:

Lenke til kommentar

de dyre nic ene sparer deg litt men jeg har ikke merka no forskjell, untatt at det dyre jeg har kan jeg bruke vanlig tp som kryssa kabel mellom 2 maskiner. ( vet ikke hvordan)

 

Det er den innebygde Auto Sensing funksjonen på kortet som muliggjør dette, kortet *ser* om kabelen er krysset eller ikke, og tilpasser seg deretter. Dette finne du ikke bare på dyre kort, Biltema kortene har også denne funksjonen :lol:

ok, men hvordan får jeg den til og funke a? er jo litt kipern vær gang jeg seff har glemt den kryssa kabelen jeg aldri bruker hjemme
Lenke til kommentar

Det er den innebygde Auto Sensing funksjonen på kortet som muliggjør dette, kortet *ser* om kabelen er krysset eller ikke, og tilpasser seg deretter. Dette finne du ikke bare på dyre kort, Biltema kortene har også denne funksjonen :lol:

 

mener bestemt at det ikke er autosensingen som gjør dette mulig. mener at autosensing betyr at NIC finner selv ut hvor stor hastighet set kan bruke (10/100/1000)

 

grunnen til at du kan bruke en krysset TP mellom to pc'er er vel fordi en vanlig hub/switch order "kryssingen" for deg.

 

forøvrig vet jeg ikke så mye om hva som er forskjellen på billige/dyre NIC, men f.eks 3com har god støtte for OS, og drivere blir sikkert oppdatert oftere enn hos "mindre" aktører - selv om dette er noe jeg ikke er sikker på.

Lenke til kommentar

Dreier seg om vanlige ting, noe mindre cpu forbruk på de bedre, og høyere hastighet (mener å huske 3com hadde et som scora best). Tomshardwareguide hadde en sammenligning, bla litt tilbake der, så finner du den.

 

OS støtte er stort sett ikke noe problem på de fleste kort, billige som dyre, siden det stort sett dreier seg om hvilken chip de bruker, og nesten alle billigkorta bruker noenlunde samme chipper =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...