Gå til innhold

Iphone og Blackberry øker


Anbefalte innlegg

multitasking

 

Nå står det ingenting om multitasking i Wikipedia-artikkelen eller i Wikien til selveste HTC. Men jeg er enig i at en smarttelefon må ha multitasking. Det er derfor jeg har jailbreaket min 3GS for å nettopp få denne funksjonen. Men ellers er det ikke lett å definere hva en smarttelfon er. Noe denne diskusjonen viser spor av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt irriterende at Amobil ikke kan linke til kilden her:

http://www.canalys.com/pr/2009/r2009112.htm

 

En rask titt der, og man får et mye mer nyansert bilde. For det første er det RIM som virkelig tar markedsandeler. iPhone er på stedet vil i forhold til i fjord, og MS går massivt tilbake. Symbian er også på stedet hvil.

 

Nokia og Apple har omtrent samme markedsandeler som i fjord, men Nokia har økt sin andel mer enn Apple.

 

En annen ting er at markedsandelen av smartphones faktisk går ned. Android er på full fart framover fra ingenting i fjord til 3,5 prosent i år.

 

 

Vanskelig å spå om fremtiden, men noen ting er veldig tydelige. iPhone har nådd metningspunktet, og har bare en veg å gå - tilbake. Symbian/Nokia holder stand. RIM har tatt så og si hele business-segmentet. Android er på full fart framover.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...