Gå til innhold

Sx1 utsatt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, leste den Mophun-saken på AllAboutSymbian. SX1 er Series60 den også, så da funker det på den også :)

 

SX1 har TFD-display. Samme som TFT, men litt mer strømsparende (samme type display som f.eks Samaung V200 bruker).

 

Litt merkelig at Synergenix ikke nevnte SX1 blant de mobilene det ville funke på.... Jaja, det var jo bra. Syns at Samsung sine skjermer er ganske kjipe i forhold til konkurrentene sine... P800 sin skjerm virker bedre enn T100 sin. Begge er tft og 4096 farger.

Lenke til kommentar
SX1 er ikke nevnt fordi den ikke er isalg enda.

 

Samsung er jo kjent for gode display da ;)

SX1 har selvsagt mye bedre display enn P800. Touchscreen-laget på P800 ødelegger skarpheten på det displayet synes jeg.

 

Det stemmer nok ikke. Nokia N-Gage som du sikkert vet kommer i Oktober er nevnt i den listen. Dette er jo en god stund (forhåpentligvis) etter at SX1 er kommet! Hadde ikke den vært der hadde jeg ikke stilt meg spørsmål ved det......

Lenke til kommentar

Det er vel fordi de har en N-Gage prototype de har testet det på. Alle disse bruker samme type software og da funker selvsagt dette på alle Series60-mobiler.

 

Siemens har foreløpig ingen SX1-prototyper å dele ut, og det nettstedet tør vel ikke nevne SX1 før de har testet det på den. Men det funker. Punktum :)

 

B0hemen: 128 eller 256MB er nok uansett mer enn nok for de fleste. 128MB koster jo bare 3-400 kroner og det er jo svært billig minne 8)

Lenke til kommentar

MMC og SD-kort er egentlig samme typen. Eneste forskjellen er at SD-kort har en sikkerhetsfunksjon. Men fordelen med MMC er at det støttes av flere enheter.

 

Java, Mophun, Brew osv har alle sine kvaliteter og ulemper :) Både java og brew er mye større enn mophun, og det kommer stadig nye utgaver av disse standardene. SX1 vil jo støtte MIDP 2.0, en forbedret utgave av dagens java (MIDP 1.0).

Lenke til kommentar

Nei, SX1 og P800 bruker ikke samme batteriet. Begge bruker 1000mAh, det har du rett i :)

200 timer virker kanskje lite, men siden du kan sette den på lading mens du sover, er ikke det noe problem. Hovedgrunnen til at SonyEs batterier holder lenge, er at deres mobiler sender svakere signaler til nettverket. (Det forklarer også hvorfor SonyE er kjent for å ha dårligere signal (RF) enn de andre produsentene.)

 

I tillegg bruker selvsagt SX1s 65.000-fargers display mer strøm enn 4096-fargers displayet på P800.

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at SonyEs batterier holder lenge, er at deres mobiler sender svakere signaler til nettverket. (Det forklarer også hvorfor SonyE er kjent for å ha dårligere signal (RF) enn de andre produsentene.)

 

I tillegg bruker selvsagt SX1s 65.000-fargers display mer strøm enn 4096-fargers displayet på P800.

 

Dette er ganske feil. Hovedgrunnen til at SE sine mobiler gjør det bedre er at de bruker batterier av typen Litium-polymer og ikke Litium-Ion som Siemens, Nokia og Motorola til nå har brukt.

 

En 65.000 fargers skjerm drar heller ei spessielt mer strøm enn en 4096. Faktisk har det utrolig lite å si. Det som har noe å si er hvilken type skjerm det er snakk om. TFT, TFD, UFB, STN osv. Også lysstyrken i skjermen har mye å si. Kan godt hende at SX1 lyser bedre og har en klarere skjerm. (foretrekker det fremfor en svak skjerm med bra batteri)

Lenke til kommentar

levlex: noen ganger lurer jeg på om du i det hele tatt har noen som helst kunnskap om mobiler :wink:

 

SX1 bruker Li-Polymer den også :wink: (samme gjelder forresten SL55)

 

Det krever mer av prosessoren å kjøre flere farger. Et konkret eksempel på det er S55 som har et display som støtter 4096 farger, men prosessoren er ikke rask nok til å håndtere BT og 4096 farger samtidig. En prosessor som jobber mer krever selvsagt mer strøm.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke mye forskjell. Prossesoren krever mer, det stemmer ja. Men allikevel så har det mindre å si enn batteriteknologien, styrken i lyset i skjermen, teknologi osv. Jeg skrev faktisk til nå har ikke Siemens etc. brukt Litium-Polymer. Jeg er godt klar over at SX1 bruker Polymer. Dessuten så vet du godt at SE har brukt Polymer en stund nå og at dette selvfølgelig gjør at de har hatt mer tid til å perfeksjonere batteriteknologien i forhold til sine telefoner.

 

Det overrasker meg veldig at du går til personangrep på meg på den måten. Hvis det skjer igjen så tar jeg deg ikke alvorlig mer. La oss holde dette saklig.

Lenke til kommentar
Ro ro :wink:

 

Vær saklig selv da når vi diskuterer SX1 og ikke bland inn andre Siemens-mobiler.

 

En setning som slutter med blunkesmilie er aldri et personangrep levlex.

 

Blande inn andre telefoner? Den eneste jeg nevnte av Siemens er jo SX1.

 

 

Bra! Vil ikke at den flamingen skal smitte over på dem som er seriøse her inne! :)

Lenke til kommentar

200 timer virker kanskje lite, men siden du kan sette den på lading mens du sover, er ikke det noe problem

Så hvorfor har ikke alle mobiler X millioner farger og 24 timers batteritid? Det er jo null problem at den ikke holder lenger enn et døgn, du lader den jo mens du sover :roll:

 

Det argumentet der er jo bare tåpelig. Noen (meg) har ikke alltid tilgang til strøm/glemmer lader eller lignende, og for noen av oss andre så er det viktig med nok batteritid.

 

 

Forsåvidt så synes nå jeg at 200timer burde holde for det da :)

Lenke til kommentar

Men de 200 timene er jo det absolutt maksimale man kan få hvis man lar mobilen ligge et sted hvor den har absolutt dekning. Dvs at den i realiteten med spilling og fjimfjamsing må lades hver dag nesten. Men så klarer jo ingen telefoner i det segmentet noe spessielt mye mer heller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...