Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Bluetooth Peripehral Device - Problem driverprogramvare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Acer Aspire 5610. Når jeg kopler inn bluetooth, så kommer meldingen opp om at Windows må installere driverprogramvare for Bluetooth Peripehral Device.

Trykker på "Finn og installer driverprogramvaren (anbefales)" og installeringen starter opp. Etter en stund får jeg meldingen "Sett inn platen som fugte med denne enheten"

Jeg har ingen plate, så neste alternativ er da " Jeg har ikke platen - vis andre alternativer. Klikker her og får så opp: "Finner ingen driverprogramvare for eheten"

To alternativer er da: "Se etter løsning" eller " søk på datamskinen ......."

Det kommer så opp en melding om at "Kan ikke installere Bluetooth Peripehral Device" finner ingen programvare for enheten. Hvis du vet produsentens navn kan du gå til produsentens webområde å se etter driverprogramvare i støttedelen.

Hva slags driver er dette og hvordan kan det fikses? Noen som har Tips??

Trondelomski

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finn din pc, velg rett operativsystem, og last ned Bluetooth driver, og installer den.

Acer Aspire 5610

525655.jpeg

Hei

Takk for tilbakemelding. Har prøvd den, men får opp meldingen: "This installer be run on Windows Vista only"

Jeg har jo Vista home premium med servicepack 2. Wahts wrong?

Trondelomski

Skrevet
Hvorfor manglet du Bluetooth driver, har du reinstallert?

Har du installert Chipset og FIR driver, og valgt rett (32/64 bit).

Hvorfor jeg mangler? Si det, Meldingen kommer opp når jeg slår på bluetooth, f eks når bilder skal hentes fra mobitelefonen.

Har installert begge to, Chipset og Fir. Men medlingen dukker like forbannet opp. Jeg få jo hentet bilder fra kamera uansett. Men hva gjør egentlig denne drivere?

• 2 uker senere...
Skrevet
Hvorfor manglet du Bluetooth driver, har du reinstallert?

Har du installert Chipset og FIR driver, og valgt rett (32/64 bit).

Hvorfor jeg mangler? Si det, Meldingen kommer opp når jeg slår på bluetooth, f eks når bilder skal hentes fra mobitelefonen.

Løst. Reinstallert. Clean Vista uten alle Acer-programmer som følger med ved bruk av recoveryCD. Kun hentet ned lyddriver og Acer Empowering Technology slik at hurtigtaster funker. Andre drivere lå nok mest sannsynlig i Vista bortsett fra innebygd kamera. Finner vel ut av dette også etter hvert.

post-112960-1259525500_thumb.jpg

Uansett, takk for interresse for problemet og tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...