Gå til innhold

Ferskvaredisken på Meny!


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Hender ofte muttern ikke orker å lage middag, så hu kjøper med noe hjem fra ferskvaredisken på Meny. Som oftest lapskaus, kylling, kyllinggryte etc.

 

Hva annet er sunt? Ser at dem har lasagne, fløtegratinerte poteter, kjøttkaker o.l.

 

Noen som har tips til sunne og gode retter jeg kan velge derfra? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i en Meny butikk selv (ikke ferskvare), og kan love deg at mye av det som er der ikke er spesielt sunt. Maten ligger der som regel hele dagen og svetter seg klam. Men, hvis du skal velge noe der så er vel salaten det beste du kan velge. Den greske salaten med fetaost er ganske god, og så er det vel to-tre andre typer salat der og.

Lenke til kommentar
Man skal være bra lat om man ikke gidder å lage en fersk salat selv.

 

Men, nei, styr unna "ferskvarene". Mat som ligger lunkent hele dagen inneholder et vell av bakterier, i tillegg til at ting har tørre skorper og svett ost. Kjøp heller Fjordland.

 

Fjordland inneholder en god del mer salt enn noe du lager fra bunnen av inneholder. Heller ikke sundt. Det tar ikke lange tiden å lage seg et ordentlig måltid i forhold til de positive effektene man får tilbake. Har man ikke nok energi til å lage ordentlig middag en dag og bare tar en grandis så øker ikke det sjangsen for at man føler seg bedre dagen etter.

Lenke til kommentar

Det er sunt å spise alt du føler deg vel av... Det mener i hvertfall jeg.. har gjort det siden jeg var ung og jeg har ingen helseplager. jeg er ikke overvektig og jeg har mye bedre helse enn de fleste jeg kjenner. nesten alle jeg kjenner har eller har fått en eller annen form for sykdom.. glad så lenge jeg er frisk jeg : )))

Lenke til kommentar
Det er sunt å spise alt du føler deg vel av... Det mener i hvertfall jeg.. har gjort det siden jeg var ung og jeg har ingen helseplager. jeg er ikke overvektig og jeg har mye bedre helse enn de fleste jeg kjenner. nesten alle jeg kjenner har eller har fått en eller annen form for sykdom.. glad så lenge jeg er frisk jeg : )))

 

Jeg er nysjerrig så jeg spør: Hva pleier du å spise? :)

Lenke til kommentar

skal gi deg en liten anbefaling som det tar 5 min å lage , + 20min steketid..

 

kjøp frossen laksefilet\torskefilet etc.

 

1 stk fiske filet

1 stor potet

1 gulrot

halv paprika

halv løk

skjær grønsaker i halvtynne skiver

 

legg alt i alufolie , halv ts salt , halv ts sitronpepper

og hvis du har noe fløte liggende hell 1\2 dl fløte i.

 

brett sammen alufolien , kast den i ovnen 25 min.. 200grader

garantert perfekt resultat

5 min arbeid !

 

men for all del ikke kjøp den salaten i butikken, dyrt ... du kan lage salat til 10 personer billigere

enn å kjøpe en ferdig salat til 1 person hos meny.

Lenke til kommentar
Det er sunt å spise alt du føler deg vel av... Det mener i hvertfall jeg.. har gjort det siden jeg var ung og jeg har ingen helseplager. jeg er ikke overvektig og jeg har mye bedre helse enn de fleste jeg kjenner. nesten alle jeg kjenner har eller har fått en eller annen form for sykdom.. glad så lenge jeg er frisk jeg : )))

 

Jeg er nysjerrig så jeg spør: Hva pleier du å spise? :)

Spørr heller om det jeg ikke spiser / pleier å spise men hermetiserte tomater og hermetisert salat spiser jeg ikke.

 

men spørsmålet ditt er vanskelig. det er egetnlig ikke noe spesielt jeg pleier å spise. det kommer an på hva kroppen min vil ha. jeg spiser normal frøkost og middag. brød, kjøtt og drikke med karbohydrater. drikker mye, det er veldig viktig. Det er mange som drikker alt for lite. brød for å holde magesystemet normalt. kjøtt til middag, med poteter eller ris. som sagt det kommer an på hva kroppen min skriker etter. jeg føler alltid på meg hva jeg skal spise... noe mer er det ikke

 

men jeg er nesten aldri syk.. aldri vondt i hodet, aldri noen helseplager... omgangsyke og oppkast er noe jeg ikke har hatt på mange år. har vel hatt vondt i hodet 2 ganger i hele mitt liv.

 

eksempel:

jeg får lyst på sjokolade 1-2 ganger i året.. da spiser jeg sjokolade til det ikke smaker noe godt og jeg ikke føler meg vel av det lenger...

 

jeg har en ekstrem metabolisme da jeg kjenner energien av det jeg spiser med en gang jeg har spist og jeg kan urinere like fort som jeg drikker øl...

 

sikkert ikke helt normalt men jeg føler meg alltid super frisk på alle måter : )))

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432
Man skal være bra lat om man ikke gidder å lage en fersk salat selv.

 

Men, nei, styr unna "ferskvarene". Mat som ligger lunkent hele dagen inneholder et vell av bakterier, i tillegg til at ting har tørre skorper og svett ost. Kjøp heller Fjordland.

 

Det er regler for hvor høy temperatur varmmat skal oppbevares på, for og forhindre utvikling av bakterier.

Lenke til kommentar

de varmeskapene er håpløse..

hadde de hatt vannbad hadde det kanskje vært litt bedre..

 

har selv vannbad hos meg, og maten holder i overkant 70 grader de timene det står der..

det er godt over grensen for hva som er anbefalt av mattilsynet og det firmaet som vi leier inn for å være et extra "mattilsyn"

 

men uansett den maten de har i varmediskene hos meny er "søppelbøtter"

hvor tror dere de gjør av all maten som er gått ut på dato..

ikke det at det trenger å være farligt menne... nei takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...